سرپرست فرمانداری رشت گفت: اگر بوم‌گردی را رواج ندهیم بسیاری از زمین‌های موجود در استان در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که قصد ویلاسازی دارند.

به گزارش ندای گیلان،سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی بخش‌های کشاورزی، گردشگری و تجارت سه محور توسعه در استان گیلان تعریف شده است اظهار داشت:در شهرستان رشت بیش از 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کشت برنج وجود دارد که باید تلاش شود کشت این محصول برای آنان مقرون به صرفه باشد.

وی افزود: با توجه به افتتاح راه‌آهن در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی دراستان خواهد افتاد که باید برای استفاده از هر فرصتی برنامه داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه رشت به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهرستان شمال کشور و سومین شهر گردشگر پذیر ایران نامگذاری شده، گفت: اگر بوم گردی را رواج ندهیم بسیاری از زمین های موجود در استان در اختیار افرادی قرار می گیرد که قصد ویلا سازی دارند و در این طرح ضمن حفظ طبیعت و محیط زیست می خواهیم به گردشگر نشان دهیم که ظرفیت‌های بسیاری در گیلان برای آنان وجود دارد.

سرپرست فرمانداری رشت بیان داشت: در این طرح حدود 425 واحد بوم گردی بر عهده شهرستان رشت است که ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در آن حتی قطع یک اصله درخت هم مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به نشاط اجتماعی توجه ویژه ای شده تا جامعه‌ای شاداب بر اساس موازین دینی داشته باشیم اظهار داشت:در رشت کارگروه فرهنگی و اجتماعی فعال شده تا آسیب های اجتماعی را به عنوان یکی از دغدغه های نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه شناسایی کرده و تا حد امکان آن را کاهش دهیم و برای تحقق آن نیازمند برنامه های فرهنگی هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه افتتاح طرح شهر شبهای روشن در رشت یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش نشاط اجتماعی است تا محیط امنی را برای مردم و خصوصا جوانان به وجود آوریم، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف بویژه فرهنگی در سطح سواحل تلاش می‌کنیم علاوه بر کاهش خطرات جانی و غریق برای مسافران و گردشگران، نشاط را به ارمغان بیاوریم.