وزیر بهداشت با تاکید بر این که اعتیاد، ایدز، فحشا ،طلاق و… زیبنده این تمدن بزرگ و انقلاب نیست، اضافه کرد: نسل ما اگر از غصه آسیب‌های اجتماعی دق کند و بمیرد، جا دارد.

به گزارش ندای گیلان،وزیر بهداشت ضمن اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی و بیان این که نسل ما اگر از غصه آسیب‌های اجتماعی دق کند و بمیرد، جا دارد، از روند افزایشی آمار ابتلا به اچ آی وی در کشورابراز نگرانی کردو گفت: این آمار در حالی رو به افزایش است که تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام شده و اگر انجام نمی‌شد، معلوم نبود چه شرایطی داشتیم.

دکتر سیدحسن هاشمی دیروزدر همایش روز جهانی اچ آی وی با بیان این که هم اکنون بیش از 10 هزار نفر در کشور در حال درمان ایدز هستند، افزود: این حرف‌ها هر سال تکرار می‌شود و رنج‌دهنده است،آمار ایدز در کشور رو به افزایش است، تصور نمی‌کردم هیچ وقت کشور ما با این بیماری روبه‌رو شود، چون دلیل آن اعتیاد، روابط جنسی غیراخلاقی و نامشروع است و ممکن نیست یک مورد نیز در کشور ما پیدا شود، اما امروز با چند ده هزار بیمار مبتلا به ایدز مواجه شدیم که هر سال این رقم افزایش پیدا می‌کند. این آمار در حالی رو به افزایش است که تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام شده و اگر انجام نمی‌شد، معلوم نبود چه شرایطی داشتیم. وزیر بهداشت با تاکید بر این که اعتیاد، ایدز، فحشا ،طلاق و… زیبنده این تمدن بزرگ و انقلاب نیست، اضافه کرد: نسل ما اگر از غصه آسیب‌های اجتماعی دق کند و بمیرد، جا دارد. این موضوع اول به سیاستمداران بازمی‌گردد.

اگر من در طول 30 سال گذشته مسئول خوبی بودم، باید کارنامه متفاوتی از خود بر جای می‌گذاشتم، البته مردم هم بی‌توجه شده‌اند و فکر می‌کنند همه چیز را باید از حکومت بخواهند. آیا اگر دولت و حکومت کار خود را درست انجام نداد، باید بی‌تفاوت باشیم. به نظر من این سلب مسئولیت از خودمان است و دنبال مقصری جز خود می‌گردیم. هاشمی ادامه داد: والدین باید مراقب روابط خود با یکدیگر، اطرافیان و جامعه باشند. صرف‌نظر از باورهای مردم به باورهای دینی، این موضوع به خودشان بازمی‌گردد؛ چون فرزندشان یاد می‌گیرد و همان رفتار را با ده‌ها برابر ریسک بیشتر تکرار می‌کند. باید از فرزندان خود مراقبت کنیم و ببینیم چه می‌کنند. وزیر بهداشت با بیان این که کارنامه کشور با این تعداد معتاد، طلاق، ابتلا به ایدز و هزاران گرفتاری دیگر می‌تواند بزرگ ترین غصه باشد و زشت است، اظهار کرد: اگر در خانواده‌ای یک معتاد یا بیمار مبتلا به ایدز وجود داشته باشد، ممکن است والدین هر روز برای خود و فرزندشان آرزوی مرگ کنند. ما از این بابت مسئولیت زیادی داریم.