مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: احداث مکان مناسب به منظور نگهداری از سگ های بلاصاحب حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ندای گیلان،مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت در جلسه کمیسیون بهداشت شورا با اشاره به اینکه از اعضای شورای رشت انتظار داریم به جای خودزنی مدیران شهرداری نسبت به رفع مشکلات مساعدت کنند اظهار کرد: انتظار می رفت به جای پخش فیلم مربوط به محل نگهداری سگ های بلاصاحب با بنده تماس می گرفتند تا در اسرع وقت مشکلات برطرف شود.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه اکثریت سگ های حاضر در آن محدوده مریض هستند افزود: دستگاه قضا بنده را به خاطر سگ گزیدگی یکی از شهروندان محاکمه کرد و امیدوارم در بیان هر گونه مطلبی انصاف را رعایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه سازمان پسماند شهرداری رشت بدون دریافت کمترین اعتباری درباره نگهداری از سگ های بلاصاحب در حال فعالیت است گفت: تا کنون ریالی از این بابت دریافت نکرده ایم .
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به اینکه احداث مکان مناسب به منظور نگهداری از سگ های بلااصاحب حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: تمام سعی خود را به منظور جذب این اعتبار به صورت دولتی به کار بسته ایم و معتقدم
عدم تمایل برخی از دامپزشکان در انعقاد قرار داد با سازمان پسماند پیرامون ساماندهی سگ های بلاصاحب نشان از وجود مافیایی در این باره است.
حاجی پور با بیان اینکه دست هر فردی که بخواهد کمترین تعاملی درباره ساماندهی سگ های بلاصاحاب با سازمان پسماند انجام بدهد را میبوسم گفت: درگیری با نگهبان راه صحیحی برای کمک به رفع مشکل سگ های بلاصاحب در رشت نیست.
با توجه به اعتراضات مردمی پیرامون حضور سگ های بلاصاحب در محلات مختلف رشت و با هدف ساماندهی این سگ ها، با موافقت رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بهراد ذاکری عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر به عنوان مسئوول کمیته ساماندهی و غربالگری سگ های بلاصاحب انتخاب شد و مقرر گردید وی هر هفته گزارشی از روند غربالگری سگ های بلاصاحب در رشت شامل پلاک کوبی، عقیم سازی، واکسناسیون، ساخت سرپناه در داخل محوطه برای سگ ها به این کمیسیون ارسال و در مدت زمان کمتر از سه ماه مبحث ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت به اتمام و نتیجه برسد.
در این جلسه چند تن از فعالان تشکل های حامی حیوانات به ایراد پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون نحوه نگهداری و ساماندهی سگ های بلاصاحب توسط سازمان پسماند شهرداری رشت پرداختند.