مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت همزمان که آمریکا، اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند اما حمایت‌های نظامی از کی‌یف را ادامه می‌دهد.

به گزارش  ندای گیلان، تداوم حملات تروریستی ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه، با واکنش دولت آمریکا همراه شد.

«جان کربی»‌ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق یا تسهیل نمی‌کند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کربی طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد، همزمان که آمریکا، اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند اما حمایت‌های نظامی از کی‌یف را ادامه می‌دهد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «جنگ ادامه دارد، اوکراینی‌ها همچنان در حال پیشرفت تدریجی در ضد حمله خود هستند. نبردهای خونینی در بسیاری از بخش‌های خط مقدم جریان دارد».

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهار نظر درباره حملات پهپادی اوکراین به خاک فدراسیون روسیه امتناع کرد.

بامداد چهارشنبه بود که حمله چند هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه منطقه «پسکوف»، باعث انفجار و آتش‌سوزی در این منطقه و آسیب دیدن ۴ فروند هواپیمای ایلیوشین شد.

حمله شب گذشته، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شد که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند./فارس