فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک شرکت هرمی و دستگیری ۱۶ عضو آن در شهرستان خمام خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار «عزیزاله ملکی»، با تاکید بر اینکه مردم نباید فریب تبلیغات و پیشنهادات وسوسه‌انگیز سرگروه‌های شرکت‌های هرمی را بخورند اظهار داشت: این افراد با شناسایی جوانان جویای کار و جلب اعتماد آن‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی از دریافت خبر فعالیت شرکت هرمی در شهرستان خمام و پیگیری موضوع توسط پلیس خبر داد و گفت: کارآگاهان آگاهی پس از تحقیقات نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع با اشرافیت اطلاعاتی محل فعالیت اعضای این باند را در شهر خمام شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه ماموران آگاهی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شده و ۱۶ نفر از اعضای این شرکت هرمی را دستگیر کردند بیان داشت: در بازرسی از محل فعالیت متهمان، ۷۰ جلد کتاب، جزوه آموزشی و پوسترهای تبلیغاتی مربوط به شرکت‌های هرمی نیز کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی به معرفی متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی اشاره کرد و افزود: متهمان غیربومی برای ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای جذب اعضای جدید در حال فعالیت بودند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل خواهد کرد که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.