در راستای افزایش همکاری و ارتقاء سطح دانش شهروندان و حمایت از پتانسیل های موجود در شهرستان شفت تفاهم نامه پارک علم و فناوری و فرمانداری شفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از شفت،باحضور دکتر باستی مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان و سید محسن موسوی فرماندار شفت در راستای افزایش همکاری و ارتقاء سطح دانش شهروندان و حمایت از پتانسیل های موجود در شهرستان تفاهم نامه همکاری نیز منعقد گردید که در این راستا مهندس محمد بخشی پور کارشناس فناوری اطلاعات فرمانداری شفت به عنوان رابط مابین فرمانداری و پارک علم و فناوری گیلان نیز معرفی گردید.

در تعریف کلی پارک علم و فناوری سازمانی ایست که بوسیله متخصصان حرفه ای اداره میشود هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه ازطریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری در زمینه های مختلف علمی است پارکهای علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به وضعیت محیطی در سطح داخلی و خارجی چشم‌اندازها و مأموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. این پارکها دارای مکانیسم‌های زیرساختی مهمی هستند که باعث انتقال یافته‌های تولید دانش مضاعف شده، نهایتا عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شوند. این مهم به شغل، رشد درآمد و درگیر شدن در صنایع دارای رشدنیز می‌شوند.