نایب‌رئیس فراکسیون‌ ایثارگران مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه مربوط به تعیین‌ درصد ایثارگران با گذشت ۲۸ سال بعد‌ از جنگ هنوز به‌ تصویب هیات‌وزیران نرسیده، گفت: شیوه تعیین درصد ایثارگران به‌کرات تغییر کرده‌ است.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌ وگو یی درباره انتقادات وارده به نحوه تعیین درصد جانبازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ماده سه یا همان کمیته احراز وجود دارد که در  آن ایثارگران مدارک خود را ارائه و وضعیت آنها مطابق با مدارک ارائه شده بررسی می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از کمیته احراز مدارک به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود که در آنجا بر اساس نظر کمیته احراز درصد ایثارگری افراد تعیین می‌شود.

وی افزود: مسئولان در کمیته احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش‌های از بدن افراد که در جنگ آسیب‌دیده را تعیین می‌کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه آیین‌نامه تعیین درصد ایثارگری به صورت جزئی تدوین شده است، یادآور شد: این آیین‌نامه علیرغم تدوین به تصویب هیات وزیران نرسیده است کما اینکه در طول 28 سال بعد از جنگ به کرات این آیین‌نامه تغییر کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: به دلیل عدم تصویب آیین‌نامه مذکور در هیات وزیران و تغییر آن در سال‌های گذشته، ایثارگران با یک نوع آسیب دیدگی جسمی از درصدهای متفاوتی برخوردار هستند.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به مشکلات پیش آمده آیین نامه واحد و کارشناسی بر اساس تجارب قبلی باید تنظیم شود و به تصویب هیات وزیران نیز برسید و بر این اساس همه ایثارگران مجددا بر اساس آن تعیین درصد شوند.

خانه ملت 5856