ندای گیلان:حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دیروز (يکشنبه) در ديدار شرکت کنندگان در همايش فرماندهان و مديران و روساي عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي، اين نيرو را «مظهر حاکميت و امنيت» جمهوري اسلامي خواندند و با تأکيد بر اينکه ايجاد امنيت فردي، اجتماعي، اخلاقي، و روحي و رواني در جامعه از […]

ندای گیلان:حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دیروز (يکشنبه) در ديدار شرکت کنندگان در همايش فرماندهان و مديران و روساي عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي، اين نيرو را «مظهر حاکميت و امنيت» جمهوري اسلامي خواندند و با تأکيد بر اينکه ايجاد امنيت فردي، اجتماعي، اخلاقي، و روحي و رواني در جامعه از مهمترين مسئوليت هاي نيروي انتظامي است، گفتند: لازمه برقراري امنيت، «اقتدار پليس» است اما اين اقتدار بايد همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با تبريک توفيق درک ماه رجب، اين ماه و ماه شعبان را فرصت هايي گرانبها براي تقرب به ارزشهاي الهي و خودسازي و مقدمه رسيدن به ماه مبارک رمضان دانستند و همه مردم را به بهره گيري بيش از پيش از برکات اين ماهها توصيه کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي، اهميت ايجاد و استقرار امنيت به‌عنوان مأموريت اصلي نيروي انتظامي را نشان دهنده اهميت سازمان اين نيرو برشمردند و افزودند: ايجاد امنيت مقوله اي تبليغاتي و لساني نيست بلکه وجود امنيت را بايد مردم احساس کنند.
ايشان با تأکيد بر اينکه نيروي انتظامي در ابعاد مختلف امنيت، اعم از امنيت در رفت و آمد جاده اي، امنيت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نبايد به هيچ حدي قانع باشد، تأمين امنيت رواني جامعه را يکي از موارد بسيار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: مقابله با ناامني هاي رواني در جامعه همچون نگراني خانواده ها از حضور فرزندانشان در خيابانها و بوستانها به دليل احتمال کشيده شدن آنها به سمت مواد مخدر و يا نگراني از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسيار با اهميت تر از مقابله با ناامني هاي فيزيکي است و بايد با چنين ناامني هايي به‌طور جدي مقابله شود.
رهبر انقلاب اسلامي جولان دادن برخي جوانهاي سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهاي گران قيمت در خيابانها را يکي ديگر از مظاهر ايجاد ناامني رواني در جامعه برشمردند و تأکيد کردند: نيروي انتظامي بايد براي ابعاد مختلف ناامني برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.
حضرت آيت الله خامنه اي لازمه ايجاد امنيت در جامعه را، عمل مقتدرانه پليس دانستند و گفتند: نيروي انتظامي مظهر حاکميت و امنيت جمهوري اسلامي است بنابراين بايد اقتدار داشته باشد اما اين اقتدار به معناي ظلم کردن و حرکت بي مهار نيست.
ايشان با تأکيد بر اينکه ما بدنبال اقتدار پليسي هاليوودي و جوامع غربي و آمريکايي نيستيم افزودند: چنين اقتداري نه تنها امنيت ايجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامني هم خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي برخوردهاي پليس آمريکا با سياه پوستان را نمونه هايي از اقتدار ظالمانه خواندند و خاطر نشان کردند: در آمريکا که اکنون رئيس جمهور آن هم يک سياه پوست است، سياهان به وسيله پليس مورد ظلم و بي اعتنايي و تحقير قرار مي‌گيرند که چنين رفتاري موجب بروز نا آرامي ها نيز شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اقتدار مطلوب نظام اسلامي، قاطعيت در کنار عدالت، مروت و ترحم است، همانگونه که ذات مقدس پروردگار در عين آنکه رحمن و رحيم است، صاحب عذابِ اليم نيز است.
ايشان قانونگرايي در دو بُعد مواجهه با مردم و همچنين در درون سازمان نيروي انتظامي را ضروري و با اهميت برشمردند و گفتند: بدليل سطح گستردگي ارتباط نيروي انتظامي با مردم، سلامت نيرو در اين سازمان بسيار مهم است بگونه اي که يک نيروي درست کار و قاطع مي‌تواند مايه آبروي نظام جمهوري اسلامي در مقابل ديدگان مردم شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم ارتقاي جهات اعتقادي و اخلاقي و همچنين اتکاء به علم و ابتکارات علمي در نيروي انتظامي، مسئولين بخشهاي مختلف را به همکاري با اين نيرو توصيه کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود از زحمات و تلاشهاي نيروي انتظامي بويژه در ايام نوروز تشکر و قدرداني کردند.
پيش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرتيپ اشتري فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين نيرو گفت: افزايش کشف جرايم مهم، تداوم مبارزه با سوداگران مواد مخدر، ارتقاي آمادگي براي کنترل مرزها، کاهش هفت درصدي تلفات ناشي از تصادفات رانندگي، گسترش ارتباط با نخبگان، حرکت پيشروانه در علم و فناوري و پاسداري و دفاع از ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي سرفصل‌هاي اقدامات ناجا است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه برداشتن گام‌هاي بلند بدون سازمان متدين و انقلابي و ترويج تفکر بسيجي و مديريت جهادي و همچنين بدون همدلي و همزباني با مردم و همه نهادها ممکن نيست، گفت: تمام توان خود را صادقانه و خالصانه بکار مي‌گيريم تا به جايگاه پليسي در شان و تراز جمهوري اسلامي نزديک‌تر شويم./رشت پرس