رییس سازمان خانواده و کودک سوریه گفت: الگوی مقاومت ما علیه دشمنان در سوریه، حضرت زینب(س) است که با وجود آن همه مصائب و دشواری‌هایی بود، ایشان تحمل کردند.

هدیل أسمر، رییس سازمان خانواده و کودک سوریه و عضو هیئت وزیران این کشور که چند روزی با همراهان خود در ایران به سر می‌بردند، در حاشیه همایش همبستگی زنان ایران و سوری به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: آنچه امروز در سوریه دیده می‌شود، در طول تاریخ برای ما منحصر به فرد بوده و هرگز تصور چنین چیزی را نمی‌کردیم.

وی در ادامه افزود: سوریه امروز گرفتار جنگ و توطئه شده، گروه‌های تکفیری زیاد شده و مردم را دچار مشکل کرده‌اند اما از سوی دیگر گروه‌های مقاومت هم استواری و استقامت و به مردم بیگناه کمک می‌کنند.

اسمر با تأکید بر اینکه دشمنان مردم سوریه با خمپاره‌ها و موشک‌های خود شروع به هدف قرار دادن کودکان و زنان بی پناه می‌کنند، افزود: انفجارهایی که در سوریه صورت می‌گیرد، بسیاری از مردم را به کشتن داده و شخصیت‌های ما را نیز ترور کرده است.

وی همچنین یادآور شد: از بین بردن آرزوهای مردم و کودکان سوری در زیر آوار ساختمان‌های ما دیده می‌شود، تمام کودکان سوری امروز احتیاج به امنیت کامل دارند در حالی که از این حق محروم هستند، اینها تمام آمال و آرزوهای خود را از دست داده‌اند و نباید فراموش کنیم که تبلیغات ضد ما بسیار زیاد است و این تبلیغات هم به لحاظ اقتصادی مؤثر بوده و هم به لحاظ امنیتی و اجتماعی.

رییس سازمان خانواده و کودک سوریه با بیان اینکه اماکن تاریخی و تمدنی سوری در حال نابودی است، افزود: دولت ما به خوبی مقاومت کرده و تا پیش از جنگ هیچ اختلافی در اتحادهایش نداشته است.

وی درباره الگوگیری‌شان از حضرت زینب (س) گفت: صبر حضرت زینب (س) مثال‌زدنی است بنده خودم شخصا تصور می‌کنم آنچه بر سر ایشان آمد و تحمل کردند اگر بر من می‌گذشت، برایم قابل تحمل نبود. بنابراین ما هم تلاش می‌کنیم صبرمان زیاد باشد و ایشان را الگوی خود در مقاومت قرار می‌دهیم.

أسمر درباره اهمیت تجارب ایرانیان در مقاومت و جنگ تحمیلی که داشتند، گفت: ما از تجارب ایران استفاده می‌کنیم، جمهوری اسلامی ایران کمک‌های زیادی به ما کرده و در عرصه‌های مختلف نیازمند حمایت و تجارب ایران هستیم.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/UPGDTL