سيد عيسي مهدوي در سومين نشست شوراي اقتصاد مقاومتي شهرستان رشت که با حضور مسئولان استاني و شهرستاني در سالن اجتماعات فرمانداري برگزارشد، با گراميداشت هفته جوان افزود: اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پويا و توانمند بوده و داراي ابعاد مختلفي است.

ندای گیلان:فرماندار شهرستان رشت گفت: بهره گيري مطلوب از اقتصاد مقاومتي و اهداف ان مي تواند کشور را در برابر تمامي ترفند ها و تحريم هاي اقتصادي دشمنان بيمه کند.

سيد عيسي مهدوي در سومين نشست شوراي اقتصاد مقاومتي شهرستان رشت که با حضور مسئولان استاني و شهرستاني در سالن اجتماعات فرمانداري برگزارشد، با گراميداشت هفته جوان افزود: اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پويا و توانمند بوده و داراي ابعاد مختلفي است.

وي با بيان اينکه يکي از ابعاد اقتصاد مقاومتي استفاده از تمامي ظرفيت هاي علمي و ظرفيت هاي اقتصادي کشور است، اظهار داشت: شناخت ظرفيت هاي موجود ناشناخته از مهمترين ابعاد اقتصاد مقاومتي به شمار مي رود.

وی با اشاره به اينکه دشمن امروز از جنگ سخت عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي نااميد شده و به جنگ نرم روي آورده است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتي خاکريزي براي مقابله با جنگ نرم دشمنان و شکست تحريم‌ها است.

وي عبور از گردنه تحريم‌ها را در سايه تحقق بيش از پيش فرهنگ اقتصاد مقاومتي در تمامي سطوح جامعه دانست و افزود: نهادينه شدن اين فرهنگ مي‌تواند حداقل خسارات و بيشترين بهره‌وري را به همراه داشته باشد.

مهدوي اذعان داشت: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي اقدامات خوبي از سوي دبيرخانه شوراي اقتصاد مقاومتي شهرستان رشت انجام گرفته که قابل تقدير است اما تا دستيابي به نتيجه مطلوب فاصله بسيار است.

وي با بيان اينکه ايجاد يک بستر اجرايي مطلوب براي بهره گيري از ظرفيت هاي شهرستان رشت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي امري ضروري است، اظهار داشت: توجه به مسئله اقتصاد مقاومتي يک ضرورت اجتناب ناپذير در کشور به ويژه استان گيلان و شهرستان رشت محسوب مي شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد:تمامي شعارهاي مقام معظم رهبري در چند سال اخير جهت گيري اقتصادي داشته و شعار امسال  نيز با عنوان “دولت و ملت همدلي و همزباني ” از سوي ايشان نامگذاري شده تا در راستاي آن بتوان در سايه همدلي و همياري سياست ها و اهداف اقتصاد مقاومتي را محقق کرد.

وي متذکرشد: تمامي مديران اجرايي به ويژه بخشداران و شهرداران شهرستان رشت بايد توجهي ويژه به بحث اقتصاد مقاومتي داشته و با حساسيت ويژه اين موضوع را پيگيري کنند.

مهدوي اظهار داشت: از مجموع 280 هزار هکتار اراضي شاليکاري استان گيلان 70 هزار هکتار در شهرستان رشت واقع شده است.

وي با بيان اينکه 11 درصد برنج کشور در شهرستان رشت توليد مي شود، افزود:  متاسفانه سيستم آبياري در اين شهرستان سنتي و ميزان هدر دهي آب بسيار بالا ست.

فرماندار رشت اذعان داشت: مديريت مصرف آب يکي از بحث هاي مهم در اقتصاد کشاورزي است  که در سفر اخير رئيس جمهوري به استان گيلان توجهي خاص به اين مهم شده است.

وي تصريح کرد: با توجه به ظرفيت هاي بالاي کشاورزي بحث لاينينگ انهار و مديريت مصرف آب کشاورزي در شهرستان رشت ضرورتي اجتناب ناپذير است.