سرپرست شرکت گاز گیلان گفت: مشترکان گیلانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۳ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق استان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرپرست شرکت گاز گیلان گفت: مشترکان گیلانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۷ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۳ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌های تولید برق استان است.
عیسی جمال نیکویی افزود: پارسال در بخش نیروگاهی گیلان، ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که در مقایسه با سال قبل‌تر ۹ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید، اضافه کرد: همچنین مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در سال گذشته با ۳ درصد کاهش، به ۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون مترمکعب رسید که نشان دهنده صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز در این بخش است.
سرپرست شرکت گاز گیلان از مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان خبر داد و گفت: همچنین مشترکان بخش حمل و نقل و تجاری به ترتیب ۳۵۹ میلیون مترمکعب و ۲۵۴ میلیون مترمکعب گاز در این مدت مصرف کردند.
عیسی جمال نیکویی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال هم تلاش می‌کنیم گاز طبیعی به حوزه‌های مختلف مصرف در گیلان به صورت مستمر و پایدار تحویل داده شود.