معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت:امسال صادرات برخی محصولات از جمله آسفالت از استان افزایش چشم‌گیری داشت و حجم آن تاکنون چندین برابر شده است.

به گزارش ندای گیلان،آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: صادرات غیرنفتی استان در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی ۶۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.

او افزود: برای برخی از تولیدات گیلان شرایط مزیت رقابتی و فرصت صادراتی ایجاد شده است و از طرفی ثبات نسبی قیمت ارز و تسهیل مقررات صادراتی تاز سوی دولت از دیگر دلایل افزایش صادرات برخی از محصولات بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، با بیان اینکه محصولات کشاورزی، جالیزی و باغی از مهم‌ترین محصولات صادراتی استان است، افزود: کاشی و سرامیک، محصولات ساختمانی، صنایع شیمیایی، سیمان، کیوی، مرکبات و چای از دیگر محصولاتی هستند که سالانه از استان گیلان صادرات می‌شوند.

فرزام‌صفت، با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات و آمار استخراجی گمرکات گیلان در تلاشیم تا میزان صادرات بیش از پیش افزایش یابد، گفت: امسال صادرات برخی محصولات از جمله آسفالت از استان افزایش چشم‌گیری داشت و حجم آن تاکنون چندین برابر شده است.