استاندار گیلان با بیان اینکه مصرف سوخت CNG در گیلان به طور قابل توجه ای افزایش یافته است، گفت:با توجه به در پيش بودن ماه مبارك رمضان مواد غذايي به اندازه كافي در انبارها ذخيره گرديده و هيچ گونه افزايش قيمتي را در اين بخش نخواهيم داشت.

ندای گیلان:استاندار گیلان با بیان اینکه مصرف سوخت CNG در گیلان به طور قابل توجه ای افزایش یافته است، گفت:با توجه به در پيش بودن ماه مبارك رمضان مواد غذايي به اندازه كافي در انبارها ذخيره گرديده و هيچ گونه افزايش قيمتي را در اين بخش نخواهيم داشت.

محمدعلی نجفی در بازدید از جایگاه های سوخت CNG رشت، اظهار کرد: پس از تک نرخی شدن قیمت بنزین، مصرف سوخت CNG تغییری نداشته است و تقاضا برای استفاده از جایگاه های CNGدر مدت ۲۴ساعت حدود ۱۰۰هزار مترمکعب  بیش تر شده است.

وی با بیان اینکه گیلان درزمینه نسبت سرانه خودرو به تعداد جایگاه ها، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: بر طبق استاندارهای لازم برای هر یک هزار خودرو می بایست یک جایگاه CNG وجود داشته باشد اما در استان گیلان با وجود ۷۸ هزار خودروی گاز سوز، تعداد ۸۶ جایگاه فعال وجود دارد که این رقم بالاتر از استاندارد کشوری است.

استاندار گیلانمصرف سوخت گاز طبیعی را اقدامی مثبت در حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: هم اکنون ۴ جایگاه CNG  در استان در دست ساخت است که تا پایان نیمه نخست سال شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

نجفی با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن قیمت بنزین نیابد باعث افزایش کرایه تاکسی ها شود، افزود: با توجه به اینکه بیشتر خودروهای حمل و نقل دوگانه سوز بوده  و در سوخت گاز CNG نیز افزایش قیمتی صورت نگرفته لذا نباید کرایه حمل و نقل افزایش یابد.

وی افزود: بدیهی است دستگاه های نظارتی  به منظور جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی در این بخش نظارت کامل را خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان از ذخیره مطلوب مایحتاج مردم در استان خبر داد و افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان مواد غذایی به اندازه کافی در انبارها ذخیره گردیده و هیچ گونه افزایش قیمتی را در این بخش نخواهیم داشت.