یک شرکت دانش‌بنیان قصد دارد روی کاربرد گرافن در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند و شبکه توزیع خود را در کشورهای مختلف بهبود ببخشد. هدف نهایی، کاهش هزینه و افزایش درآمد از طریق اصلاح راهبردهای صنعتی است.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) قصد دارد تا روی کاربرد و توزیع گرافن سرمایه‌گذاری کند، هر چند که این تغییر ساختار و راهبرد برای این شرکت هزینه‌ای ۲۰۰ هزار پوند داشته باشد اما در نهایت می‌تواند هزینه‌های عملیاتی اپلاید گرافن را کاهش دهد.

این شرکت اعلام کرد که تغییر ساختار موجب خواهد شد تا این شرکت ۲۰۰ هزار پوند هزینه متحمل شود اما این کار برای سال ۲۰۲۰ صرفه‌جویی ۹۰۰ هزار پوندی و برای سال ۲۰۲۱ صرفه‌جویی ۱.۱ میلیون پوندی در پی خواهد داشت.

آدرین پاتز از مدیران این شرکت می‌گوید: «معتقدیم که با کاهش هزینه‌ها و منابع، می‌توانیم زمان کافی برای افزایش درآمد در بازارهای نوظهور داشته باشیم.»

چند ماه قبل، اپلاید گرافن متریالز برای توسعه بازار خود، امتیاز توزیع محصولاتش را در کشور آفریقای جنوبی به شرکت کراست ‌واکر واگذار کرد. واگذاری امتیاز توزیع محصولات در یک کشور، یکی از سیاست‌های اصلی بازاریابی و بازارسازی شرکت اپلاید گرافن است. این شرکت چندی پیش قراردادی با شرکت کامی‌ سرل (CAME srl) به امضاء رساند تا در قالب این قرارداد توزیع محصولات خود را به این شرکت ایتالیایی واگذار کند.