در ادامه‌ فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه‌ ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، تاکنون بالغ بر 247 هزار نفر در مناطق محروم کشور تحت پوشش طرح آزمایشی سلامت الکترونیک بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، این بنیاد برای اجرای این طرح 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده و خدمات ارایه شده شامل 16 موضوع مختلف است.

بنیاد برکت برای اجرایی کردن ابتکارات خود در حوزه‌ی سلامت الکترونیک، از سال گذشته به‌طور آزمایشی در چهار نقطه از کشور، طرح سلامت الکترونیک را عملیاتی کرد.

منطقه‌ی زهک در سیستان و بلوچستان، پاوه در استان کرمانشاه و کلیبر و اسکو در استان آذربایجان شرقی، مناطقی هستند که این طرح به‌طور آزمایشی در آن‌جا اجرا می‌شود.

بنیاد برکت برای توسعه‌ی خدمات‌رسانی به مناطق محروم کشور در زمینه‌ِی سلامت عمومی، سامانه‌ی سلامت الکترونیک را طراحی کرده است.

سلامت الکترونیک حوزه‌ی جدید و رو به رشد از تلاقی اطلاع‌رسانی پزشکی و سلامت عمومی است که به خدمات و اطلاعات ارایه شده یا تقویت شده از طریق اینترنت و فناوری‌های وابسته اطلاق می‌شود.

اجرای پروژه‌های مرتبط با سلامت الکترونیک، از یک سو تحقق عدالت اجتماعی در دسترسی به خدمات سلامت را افزایش داده و از سوی دیگر در ارتقای سطح سلامت به ‌خصوص در مناطق محروم مؤثر است.

ورود سلامت الکترونیک به عرصه‌ی نظام سلامت فرآیندی تحول‌گرا در گردش کار و فعالیت‌های جاری سلامت محسوب می‌شود و سامان‌دهی آمار و اطلاعات، تصمیم‌گیری و تحلیل داده‌ها، انجام مداخلات علمی با هدف بهبود شاخص‌های سلامت و گسترش خدمات سلامت به اقصی نقاط کشور را به همراه خواهد داشت.

در این پروژه سامانه‌های مختلفی هم‌چون سامانه‌ی آموزش الکترونیک سلامت، سامانه‌ی پرونده‌ی الکترونیک سلامت، سامانه‌ی ارسال بلوتوث سلامت، سامانه‌ی مشاوره‌ی الکترونیک سلامت و سامانه‌ی‌ِ مشاوره‌ی تلفنی برکت، پیش‌بینی شده است.

در همین حال بنیاد برکت اقدام به شناسایی 1350 زوج و ارایه‌ی خدمات به 665 زوج نابارور کم بضاعت با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال کرده است و نخستین نوزادان حاصل از اجرای این طرح در ماه ربیع‌الاول متولد شدند.

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره برکت برای افراد محروم در مناطق روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته نیز با اعتباری به میزان 42 میلیارد ریال به 155 هزار مورد رسیده است.

بنیاد برکت در 20 آذرماه سال 86 براساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، تحت نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/4YKCR