رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اعتبارات که در چند سال اخیر به شهرداری‌ها برای ساماندهی پسماند اختصاص یافته در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مهدی جمالی نژاد در دیدار اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ مسئله‌ای در شهرهای شمالی مهم‌تر از پسماند نیست، گفت: دولت نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و وزارت کشور برای اولین بار قرارگاه اختصاصی برای ساماندهی پسماند تشکیل داده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اختصاص اعتبارات قابل توجه طی چند سال اخیر برای موضوع پسماند، بیان کرد: این اعتبارات که به شهرداری‌ها برای ساماندهی پسماند اختصاص یافته در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی با تاکید بر ضرورت پای کار بودن شهرداری‌ها برای تکمیل طرح‌های مطالعاتی مرتبط با ساماندهی پسماند، گفت: استاندار باید شخصاً تکمیل طرح‌های مطالعاتی و به نتیجه رسیدن اقدامات در این باره را پیگیری و بازرسی میدانی کند.

جمالی نژاد تصریح کرد: تکمیل پروژه زباله سوز در رشت و سراوان به ساماندهی پسماند کل استان گیلان کمک قابل توجهی می‌کند.

وی با اشاره به تهیه اطلس پسماند و توجه ویژه به استان‌های شمالی در این اطلس، بیان کرد: مهمترین و اولین اولویت استان گیلان موضوع ساماندهی پسماند است.