مردم قم از حضور رئیس جمهور در قم به گرمی استقبال کرده و در مسیر استقبال از رئیس جمهور شیرنی پخش کردند. به گزارش ندای گیلان، وعده داده شده بود که ساعت 9 رئیس جمهور از سه راه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌ توسط مردم مورد استقبال قرار خواهد گرفت ولی با […]

مردم قم از حضور رئیس جمهور در قم به گرمی استقبال کرده و در مسیر استقبال از رئیس جمهور شیرنی پخش کردند.

به گزارش ندای گیلان، وعده داده شده بود که ساعت 9 رئیس جمهور از سه راه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌ توسط مردم مورد استقبال قرار خواهد گرفت ولی با وجود سردی هوا مردم قم از ساعت 8 صبح در تقاطع سه راه بازار حاضر شده بودند تا به استقبال رئیس جمهور بشتابند.

از ابتدای خیابان خاکفرج ـ تقاطع میدان مطهری به سمت بازار خودروهای امدادی به صورت آماده‌باش ایستاده بودند و در حاشیه خیابان ماموران نیروی انتظامی که برای امنیت مسیر استقبال رئیس جمهور تلاش می‌کردند دیده می‌شد.

پاکبان‌ها با لباس نارنجی و جارو به دست همچنان مشغول پاکسازی مسیر استقبال بودند و مردم که در میان آنان از نسل‌های اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب دیده می‌شود مشتاقانه دیده به سمت خیابان‌های اطراف دوخته بودند.

برخی مشتاقانه پرچم سه رنگ و نوار بنفش به همراه عکس حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی را در جمعیت توزیع می‌کردند.

در میان جمعیت، چهره‌های رنج دیده و زحمت کش زن و مردانی دیده می‌شد که دستانشان به دلیل کار مشقت بار پینه بسته بود و برخی برای التیام زخم‌هایی که بر اثر کار فراوان بردست‌هایشان نشسته بود با حنا دستان خود را رنگین کرده بودند.

پیرمردی که پسر جوان بیمارش را بردوش گرفته بود در میان جمعیت آمده و مشتاقانه شعار «دست گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» سر می‌داد.

در این میان برخی نیز پلاکاردهایی بردست داشتند که عکس رهبر معظم انقلاب به صورت سیاه و سفید با این پیام در دستشان بود: «چشممان به دست دشمن نباشد که کسی تحریم را برمی‌دارد. کسی فلان نقطه را موافقت می‌کند! نگاه کنیم ببینیم خودمان چکار میتوانیم بکنیم».

شماری دیگر پلاکاردهایی دست نویس با این مضمون که «در مذاکرات نقد دادیم و نسیه نگرفتیم» بردست داشتند و برخی دیگر نیز تلاش می‌کردند با در دست داشتن عکس‌های گوناگون رئیس جمهور در راس استقبال کنندگان قرار بگیرند.

شماری از جوانان یکی از دبیرستان‌های قم نیز به همراه مسئولان دبیرستان در این مسیر حضور یافته بودند و شعارهایی مانند «روحانی به شهر قم خوش آمدی» را به صورت یکصدا سر می‌دادند و برخی دیگر نیز با پیشانی بندهای سبز که «لبیک یا خامنه‌ای بر روی آن هک شده بود» با در دست داشتن پلاکاردهایی با عکس رهبر معظم انقلاب و پیام «سفارش می‌کنم مراقب باشید جریان‌های مومن را با شعار اعتدال کنار نزنند» در میان جمعیت حضور داشتند.

ساعت حدود 9 و 20 دقیقه صبح را نشان می‌داد که نیروهای امدادی و امنیتی در این مسیر بیش از بیش تردد می‌کردند و گروهی در میان جمعیت با فریاد  شعارهای «خامنه‌ای زنده باد» را سردادند و گروهی دیگر نیز که پارچه بنفش و عکس رئیس جمهور را دست داشتند به سرعت خود را میان جمعیت شعار دهنده رساندند و شعار «روحانی پاینده باد» سر دادند.

برخی از مردم نیز که نامه بردست داشتند به دنبال مکانی می‌گشتند که نامه خود را به رئیس جمهور برسانند و برخی دیگر نیز نجوا کنان از «سامانه 111» سخن می‌گفتند که می‌شود به این وسیله مشکلاتشان را با رئیس جمهور درمیان بگذارند.

زن میان سالی که قد کوتاهی داشت از شوقش برای استقبال از رئیس جمهور سخن می‌گفت، از اینکه شب گذشته را برای دیدن رئیس جمهور تا به صبح بیدار بوده و لحظه شماری می‌کرده است تا در مراسم استقبال حضور پیدا کند.

اگر با وی هم صحبت می‌شدی از زندگی فقیرانه و همسر مریضش سخن می‌گفت، از اینکه پنج فرزند دارد و باید برای گذران زندگی به سختی کار کند ولی با وجود این همه سختی که همه روزه در زندگی روزمره با آن روبه‌رو بود از رئیس جمهور و اقداماتش در سیاست‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کرد.

عقیده‌اش بر این بود، هرکسی که برای ایران اسلامی گامی بردارد باید از او حمایت کرد و انقلاب اسلامی را امثال او که از اقشار ضعیف جامعه هستند به پیروزی رساندند و الان نیز باید برای ادامه راه انقلاب از مسئولان حمایت کند.

ساعت نزدیک 10 صبح بود که برخی نجواها مبنی براینکه رئیس جمهور در حال پیاده شدن از قطار است میان مردم شنیده می‌شد و چشمان مشتاق در حالی که این سو و آن سوی خیابان را می‌نگریستند به دنبال نشانی از حضور رئیس جمهور بودند.

کودکانی که پرچم سه رنگ ایران را در میان جمعیت تکان می‌دادند، خودنمایی می‌کردند و در حالی که لبخند بر لب داشتند در کنار مادرهایشان در انتظار به سر می‌بردند.

یگان‌های امنیتی هر از گاهی با موتورسیکلت میان جمعیت حرکت می‌کردند و دیگر نیروهای امنیتی روی بام‌های بازار و مغازه‌های خیابان آذر دیده می‌شدند همه چیز در کنترل بود، حتی نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر نیز با استقرار خودروهای امدادی در طول مسیر و حرکت موتورلانس‌ها برای پوشش امدادی مسیر استقبال در آماده باش به سر می‌بردند.

لحظاتی گذشت که مردم از دور چند خودروی امنیتی را که از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت سه راه بازار در حرکت بود را مشاهده کردند و با فریاد «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» به سمت خودروها دویدند و در این میان هیجان حضور رئیس جمهور برخی نیز شعار می‌دادند «در مذاکرات نقد دادیم و نسیه نگرفتیم».

مردم مقابل هر خودرویی که از آن سو به سمت جمعیت می‌آمد می‌گرفتند تا بتوانند لحظه‌ای هرچند کوتاه رئیس جمهور را از داخل خودرو ملاقات کنند،خودروهای امنیتی یکی پس از دیگری حرکت می‌کرد و چشمان مشتاق به دنبال رئیس جمهور بود.

خودروی رئیس جمهور به میان جمعیت رسید و مردم یکدیگر را برای رساندن به خودروی حجت‌الاسلام و‌المسلیمن روحانی تلاش می‌کردند و با شعار «دست گل محمدی به شهر ما خوش آمدی » از وی استقبال کردند.

جمعیت مردم مشتاق که تمام خیابان‌های اطراف بازار را پرکرده بودند به دنبال خودروی رئیس جمهور تا حرم حضرت معصومه (س) حرکت می‌کردند و در میانه راه عکس‌های رئیس جمهور که بر دیوارها نصب شده بود دیده می‌شد.

کسبه پاساژالغدیر که در نزدیکی حرم حضرت معصومه قرار دارد با پلاکاردی بزرگی که به عکس رئیس جمهور منقش بود بر سردرب این واحد تجاری نصب کرده بودند که روی این پلاکارد نوشته بود «ایستگاه صلواتی الغدیر، به یمن قدوم مبارک رئیس جمهور محبوب » که در این ایستگاه شیرکاکائو داغ به همراه کیک میان مردم توزیع می‌شد.

عده‌ای نیز در مسیر شیرینی پخش می‌کردند و جمعیت به طرف حرم حضرت معصومه (س) در حرکت بود که از پشت بلندگوهای حرم، حضور رئیس جمهور در حرم اعلام شد و بعد از گذشت دقایقی سخنرانی رئیس جمهور در حرم حضرت معصومه آغاز شد.

منبع: فارس