جنبش حماس بامداد یکشنبه از بیانیه نیروهای مسلح یمن مبنی بر جلوگیری از عبور کشتی‌های صهیونیستی از آب‌های یمن مگر اینکه حامل غذا و دارو برای غزه باشند، استقبال کرد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد یکشنبه از بیانیه نیروهای مسلح یمن مبنی بر جلوگیری از عبور کشتی‌های صهیونیستی از آب‌های یمن مگر اینکه حامل غذا و دارو برای غزه باشند، استقبال کرد.

حماس طی بیانیه‌ای گفت: «ما از تصمیم برادران یمنی برای جلوگیری از عبور کشتی‌های صهیونیستی و همه کشتی‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی از هر ملیتی حرکت می‌کنند، تا زمانی که غذا و داروی مورد نیاز وارد نوار غزه نشود، قدردانی می‌کنیم».

حماس ضمن شجاعانه توصیف کردن این تصمیم به نفع مردم غزه، توضیح داد: «در مقابل تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی که به نسل‌کشی و قتل عام علیه تمام جنبه‌های زندگی بشری برای مردم فلسطین در ۶۴ روز اخیر ادامه دادند، می‌ایستیم».

در پایان این بیانیه تاکید شده است: «ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که بر اساس مسئولیت تاریخی خود، همه ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان را فعال کنند و از روی جوانمردی به سمت شکستن محاصره غزه و جلوگیری از ادامه کشتارها و جنگ گرسنگی و تشنگی و توقف تجاوزات اشغالگران نازی تحت حمایت آمریکا، حرکت کنند».

پیش از این، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که این کشور اجازه نخواهد داد هیچ کشتی به مقصد فلسطین اشغالی از آب‌های آن عبور کند و تمامی کشتی‌ها را هدف مشروعی برای خود می‌داند.