رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه مرحوم سمیعی شخصی مومن، متفکر و دغدغه مند بود گفت: باید از ایشان درس شور و امید زندگی را یاد بگیریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی حداد عادل در مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه استان گیلان دروازه ارتباط با اروپا بوده و بسیاری از اندیشه‌های نو از این استان است اظهار کرد: رشت جایگاه ممتازی از نظر فکری و آموزشی داشته و سطح سواد و معرفت در گیلان همواره بالا بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه استاد سمیعی گیلانی به زبان و ادب فارسی غنا بخشید و به فارسی نظم و سامان داد افزود: سمیعی به گیلانی بودن خود افتخار می‌کرد و پسوند خود را از ۴۰ سال پیش به آثار خود اضافه می‌کرد زیرا به گیلان و گیلانی‌ها عشق می‌ورزید.

حداد عادل ادامه داد: استاد سمیعی پاک، دلسوز، سلیم النفس، علاقمند به ایران و عاشق فرهنگ و اعتلای ایران و عاشق مردم ایران بود.

وی با بیان اینکه مرحوم استاد سمیعی بسیار پرکار بود گفت: وی در سنین بالا در عرصه علم فعال بود و یکی از درس‌هایی که باید از ایشان یاد بگیریم شور و امید زندگی است.

حداد عادل با بیان اینکه استاد سمیعی عمر با برکتی داشت افزود: پدر وی از روحانیون مدافع مشروطیت بود و خاندان سمیعی انسان‌های فرهیخته و دانشمند فراوانی در دامن خود تربیت کرده بودند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: در طول سال‌های انقلاب هر جا از سمیعی کمک خواسته شد دریغ نکرد و هرجایی که می‌توانست به زبان و ادب فارسی کمک کند پا پس نکشید.

وی با بیان اینکه استاد سمیعی تنها نویسنده نبود بلکه شخصی متفکر بود تصریح کرد: مسائل سیاسی، اجتماعی، تاریخی و علمی و انقلاب اسلامی از دغدغه‌های وی بود.