ورودی تمام مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها، بوستان‌های استان گیلان مسدود و تعطیل است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان گیلان در زمینه کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت این استان قرمز است.

وی با تأکید بر ضرورت خودداری از سفر از هموطنان به استان گیلان، افزود: با توجه به این شرایط هموطنان باید از سفر به استان گیلان جدا خودداری کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال و افزایش شیوع ویروس کرونا سفرهای غیر ضرور هموطنان است، گفت: اکثر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها استان گیلان درگیر بیماران کرونایی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حساسیت‌ها و رعایت دستور العمل ها نباید در میان شهروندان کاهش یابد، تصریح کرد: شهروندان علاوه بر رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی باید از ماسک هم استفاده کنند.

زارع با بیان اینکه عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا بسیار خطرناک و سبب افزایش میزان ابتلاء به کرونا می‌شود، گفت: با توجه به تعطیلات پیش ورودی تمام مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها، بوستان‌های استان گیلان مسدود و تعطیل است.

وی با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها از سوی فرمانداران، افزود: با توجه به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی تمام مناطق استان گیلان به ویروس کرونا آلوده است لذا باید برای مدیریت این شرایط با جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت حس مسئولیت اجتماعی در راستای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا اقدام کنیم.