معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گیلان با بیان اینکه ۳۰ هزار بطری آب معدنی به مناطق سیل زده آستارا ارسال شد، گفت: آمادگی طبخ و توزیع غذای گرم بین سیل زدگان را داریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مجتبی امیریان در جلسه ستاد بحران آستارا اظهار کرد: ۳۰ هزار بطری آب معدنی از تهران به شهرستان آستارا ارسال شده است که تا فردا به منطقه می‌رسد.

وی با بیان اینکه آمادگی طبخ و توزیع غذای گرم بین افراد سیل زده نیز وجود دارد، افزود: با رسیدن امکانات و مواد اولیه طی ساعات آینده به هر تعدادی که شهرستان نیاز داشته باشد داریم.

امیریان اضافه کرد: بنابر توافقی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت مقرر شد تا ساختمان دانشگاه آزاد آستارا به قرارگاه موقت برای این منظور تبدیل شود.

امکان تصفیه آب در تصفیه خانه بهارستان وجود ندارد

«امین شهری سا» رئیس امور آب و فاضلاب آستارا در ادامه این نشست با اشاره به آخرین وضعیت آب آشامیدنی شهرستان اظهار کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز ۷۰ درصد از جمعیت شهر و روستاهای اطراف آستارا از تصفیه خانه بهارستان تأمین می‌شود.

وی گفت: با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها طی شبانه روز گذشته امکان تصفیه آب در این تصفیه خانه وجود ندارد و این وضعیت تا آرام نشدن شرایط از نظر جاری شدن سیلاب ادامه دارد.

شهری سا با تاکید بر اینکه تا آن زمان نمی‌توان وضعیت پایداری از نظر دسترسی شهروندان به آب لوله‌کشی ایجاد کرد، ادامه داد: در کنار تصفیه‌خانه، ۲۵ حلقه چاه و چشمه دیگر نیز وجود دارد که در مجموع ۱۰۰ لیتر بر ثانیه امکان تولید دارند و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش شبکه قرار دارند.

وی بیان کرد: برای برخی نقاط روستایی آسیب دیده هم درخواست تانکرهای آبرسان از استان اردبیل شده که تاکنون چهار تانکر در راه آستارا هستند و تأمین آب آنها از میان چاه‌های فعال انجام می‌شود.