معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: بیش از ۴۰۰ قلم انواع تجهیزات فنی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ هنرستان‌ گیلان ارسال شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جابر عباسی در حاشیه اعزام تجهیزات فنی به هنرستان‌ها اظهار کرد: ۴۱۰ قلم انواع تجهیزات فنی با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۲ درصد فروش حامل‌های انرژی (نفت و گاز) بر حسب نیازهای مناطق مختلف آموزش و پرورش استان خریداری و به ۲۰۰ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای استان ارسال شد.

وی هدف از ارسال این تجهیزات فنی را توسعه و تجهیز هنرستان‌ها برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری رشته‌های آموزشی فنی عنوان کرد و افزود: تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، صنایع چوب، جوشکاری، طراحی و دوخت، تأسیسات، برق، مکانیک خودرو، ساختمان و مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده از جمله تجهیزات ارسالی به هنرستان‌های گیلان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به توزیع این تجهیزات با توجه به نیاز هر ناحیه و منطقه از استان، گفت: نحوه توزیع این تجهیزات در مدارس بر عهده ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت ۳۱۰ هنرستان در گیلان، گفت: ۳۳ هزار هنرجوی گیلانی در ۱۳۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۱۷۶ هنرستان کاردانش درس می‌خوانند.