نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فرهنگ زکات، زمینه ساز ارتقای معیشت و سلامت در جامعه خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست شورای زکات گیلان بر لزوم ترویج این سنت حسنه ی اسلامی در جامعه تاکید و تصریح کرد: بخشی از جامعه ی امروز نیازمند حمایت های مالی و معیشتی هستند که پاسخگویی بهنگام و بهینه به این اولویت، مستلزم ترویج فرهنگ زکات است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تحقق این اولویت مهم، نیازمند آگاهی بخشی و جذب حمایتهای مردمی ست، افزود: تغییر رویکرد عمومی در راستای تقویت فرهنگ زکات با وحدت رویه بین مجموع دست اندرکاران و برنامه ریزان محقق می شود و پاکدستی و اعتماد بخشی در روند جمع آوری زکات نقش اساسی دارد.
امام جمعه ی رشت همچنین بر لزوم کارکردهای رسانه ایی در حوزه ی ترویج  فرهنگ زکات، تاکید کرد و افزود: ایستگاههای جمع آوری زکات در مناطق مختلف شهری و روستایی نیز باید نمادی از ترویج ارزشها و تبلور معیارهای ناب اسلامی و انسانی در حوزه ی عفاف و حجاب  و نوعدوستی باشد.
مدیر اجرایی زکات کمیته ی امداد امام گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جمع آوری زکات در یک سال گذشته داد و گفت: در سال 1402  74 میلیارد و 80 میلیون و 297 هزار و 485 تومان زکات از سراسرگیلان جمع آوری شده که این رقم در مقایسه با سال 1401 ، 59 درصد افزایش داشته است.
حجت الاسلام آزمایش اضافه کرد: از مجموع 2 هزار و 424 روستای گیلان، هزار و 850 روستا، دارای شورای زکات هستند و در سال گذشته روستائیان در هزار و 843 روستا ،زکات پرداخت کرده اند.