سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌بایست با آموزش، آنهم بر اساس خانواده محور عمل کرد.

ندای گیلان:سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌بایست با آموزش، آنهم بر اساس خانواده محور عمل کرد.

 یونس رنجکش در نخستین جلسه کمیته ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان اظهار کرد: بسیاری از چالش‌های اجتماعی و جرایمی که امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند با آموزش خانواده‌ها و افزایش مهارت‌های زندگی آنان قابلیت کنترل و پیشگیری است.

وی اضافه کرد: امروز با روند روبه رشد زندگی مدرن و حضور امکانات و ابزارهای متنوع در فرایند زندگی بشر شاهد بروز مشکلات و چالش‌هایی در اجتماع هستیم که عدم داشتن مهارت در چگونگی استفاده و برخورد با ابزار و پدیده‌های جامعه امروز از مهمترین مشکلات به شمار می‌آید.

رنجکش ادامه داد: باید بپذیریم که با ورود تکنولوژی به ویژه در حوزه ارتباطات که موجب تغییر سبک زندگی جامعه شده است هنوز بخش عمده‌ای از جمعیت جامعه با چگونگی برخورد با زندگی مدرن و ابزار آن آگاهی ندارد.

وی تاکید کرد: رفع نگرانی‌های اجتماعی و آسیب‌های مربوط به آن تنها بر عهده یک یا چند دستگاه دولتی نیست بلکه پیشگیری باید بر اساس اقدامات فراگیر و با مشارکت مردم نیز همرا باشد.

وی همچنین در این جلسه با تاکید بر برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی در بخش آموزش عمومی خواستار ارائه برنامه‌های آنان به این اداره کل شد.

رنجکش ضمن تشکر از دستگاه‌های مربوط با حوزه صیانت از حریم امنیت اجتماعی و اخلاقی یادآور شد: گسترش این صیانت نیازمند یک عزم  عمومی است و در سالی که بنام ملت و دولت همدلی  همزبانی نام گرفته است باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در سایر بخش‌ها بویژه سازمان‌های مردم نهاد در امر آموزش همگانی برای پیشگیری ناهنجاری اجتماعی بهرمند شدیم.