بسته ی از گوشه و کنار سیاست دیار میرزا: ادامه بازداشت رئیس شورای شهر مرتضی علی عسگری رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای که پانزدهم اردیبهشت به اتهام قتل عمد همسر و ۲ فرزند پسرخردسالش از طریق ریختن بنزین وآتش زدن خانه اش دستگیر شد ۲۸ روز است که در بازداشت به سرمی برد. احسان وحیدی […]

بسته ی از گوشه و کنار سیاست دیار میرزا:

ادامه بازداشت رئیس شورای شهر

مرتضی علی عسگری رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای که پانزدهم اردیبهشت به اتهام قتل عمد همسر و ۲ فرزند پسرخردسالش از طریق ریختن بنزین وآتش زدن خانه اش دستگیر شد ۲۸ روز است که در بازداشت به سرمی برد.
احسان وحیدی دادستان رودسرامروزدر گفتگوبا خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در رودسر با بیان اینکه موضوع قتل همسر و۲فرزند رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای با جدیت در حال پیگیری است گفت:این حادثه موجب تشویش اذهان عمومی شده و در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب وسیعی داشته است.
حادثه آتش سوزی خانه رئیس شورای اسلامی شهر کلاچای ساعت ۲۳ سیزدهم اردیبهشت رخ داد.

محجوب می رود یا می ماند؟!

mahjoob2811-600x400گویا انصراف سیروس محجوب از مالکیت باشگاه ملوان آنچنان که برخی از مدیران این باشگاه می گویند کذب نیست,یکی از خبرنگاران گیلانی در یکی از شبکه های اجتماعی مدعی شده است مالک ملوان بندر انزلی در حاشیه همایش هفته جوان در استانداری گیلان ضمن تایید نامه انصراف خود از مالکیت ملوان اعلام کرده که با توجه به شرایط موجود به هیچ وجهه حاضر به ماندن در ملوان نیست و منتظر تصمیم مسئولان فرمانداری انزلی است.
محجوب تاکید کرده که نامه او کاملا شفاف و صریح بوده و در گفتگو با رییس هیات فوتبال و مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز مشکلات خود را عنوان کرده است. وی اعلام داشته هرچه در چنته داشته برای ملوان و مردم انزلی انجام داده است ولی جو موجود شرایط مطلوبی را برای ادامه کار فراهم نکرده است به همین جهت نمی تواند در ملوان بماند.
از سوی دیگر امروز سایت نامه نیوز مدعی شده که محجوب درخواست خود را برای مالکیت بخش عمده ای از باشگاه صبای قم ارائه کرده و متظر پاسخ نهایی است.

حضور عضو شورای شهر رشت در نشست اصلاح طلبان و ذکر یک نکته!

بیش از ۴۰۰ فعال سیاسی اصلاح طلب عصر دوشنبه در سالن یادگار امام رشت گردهم آمدند تا شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت را انتخاب کنند تا آن ها کاندیداهای این جریان برای انتخابات آتی مجلس را برگزینند.

یکی از نکات جالب این نشست حضور یک از اعضای شورای شهر رشت بود که بعد از انتخابات و ورودش به شورا بارها گفته بود که وامدار اصلاح طلبان نیست.

این عضو شورا که بارها شایعه کاندیداتوری او در انتخابات مطرح شده و هر بار قویا از سوی وی تکذیب می گردد, چندی پیش از یکی از رسانه های گیلان به دلیل اینکه او را اصلاح طلب خوانده بود شکایت می کند!

معرفی مدیرکل جدید در سکوت خبری

emdad-gبه گزارش فارس، امروز در حالی مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در رشت برگزار شد که هیچ رسانه‌ای برای پوشش مراسم دعوت نشد.

ظاهراً دلیل عدم حضور خبرنگاران با دستور فتاح به دلیل دوری از هیاهو، تبلیغات و هزینه‌های غیرضروری عنوان شده است، ضمن اینکه نادیده گرفتن نقش مهم خبرنگاران اقدام جدیدی از طرف مسئولان نیست.
در مراسم مذکور علیرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد گیلان معرفی و از تلاش‌های حسین علی‌محمدی مدیرکل سابق قدردانی شد.

خاطره نماینده رشت از ۱۸ تیر ۷۸ و روزهای بیماری امام

نماینده مردم رشت در مجلس  از خاطرات روزهای بیماری حضرت امام (ره) که دانشجو بود یادی کرد و گفت: اولاً این مصیبت بزرگ را تسلیت می گویم،بعد من در زمان رحلت امام(ره) دانشجوی دانشگاه گیلان بودم و در آن روز امتحان زبان داشتیم و تا دو سه شب بیدار بودیم که میگفتند برای امام خیلی دعا کنید، صبح ساعت شش و نیم میخواستم کپی بگیرم که رفتم «لب آب (رشت)» دیدم مغازه ها تعطیل است همینطور تا شهرداری آمدم که دیدم مردم دارند مغازه ها را میبندند و کرکره ها را پایین میکشند همه گریه میکنند و ناراحتند که از این وضعیت فهمیدم چه اتفاقی افتاده و یک ساعتی همان جا نشستم و گریه کردم.

وی تصریح کرد: امام نعمتی بسیار بزرگ برای اسلام و انقلاب و مردم بود. در زمان حضرت امام (ره) بخصوص سالهای ۵۷ و ۵۸ مهربانی و همدلی موج می زد اگر کسی مشکلی پیدا می کرد خانه ای خراب می شد خود جوش همه به کمک اش می شتافتند. مثل الان نبود که اگر کسی مشکلی داشته باشد به ما بگوید ما به دیگری و آخر هم اتفاقی نیافتد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با ذکر یاد و خاطره ای از برادران شهیدش(حسن و علیرضا) یادآورشد: من خود را لایق این همه نعمت نمی دانم ولی آنها بخصوص برادر بسیجی ام (حسین) طوری دیگر برای انقلاب بویژه در مبارزه با گروهک ها در اوایل انقلاب از خود بی تابی نشان می داد. او در همه ی صحنه ها ی انقلاب موثر بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگر از رویدادها و حوادث انقلاب به حضور خود در حراست دانشگاه  اشاره کرد و یادآور شد:  بنده در ۱۸ تیر سال ۷۸ که حادثه کوی دانشگاه رخ داد مدیر حراست دانشگاه در تهران بودم که شرایط سختی هم حاکم شده بود در واقع همیشه در بحثهای نظارتی حضور داشتم نکته دیگر که همیشه برای من معیار بوده، سعی میکردم در جریانات سیاسی خیلی به این نزنم و به آن نزنم، باید معیار این باشد که آیا عمل ما به نظام خدشه وارد میکند یانه؟

ادعای «لغو ابلاغ» جانباز گیلانی در روز جانباز از سوی آموزش و پرورش؟!

سایت در گیلان مدعی شده است که یکی از جانبازان شاغل در آموزش و پرورش گیلان به دلایل یک سخنرانی لغو ابلاغ شده است.

این سایت نوشته است:ماجرا از این قرار است که به مناسبت هفته معلم روز ۱۶ اردیبهشت امسال یکی از اساتید دانشگاه جهت سخنرانی خصوصی در نمازخانه این اداره دعوت شده بود و در آنجا از مقام علمی و شامخ شهید مطهری و اهمیت فرهنگ در جامعه سخن گفت.

این استاد دانشگاه در بین صحبتهایش اشاره کوتاهی هم به مذاکرات هسته ای داشته و با استناد بر آیات و روایت، روند پیشرو را نامطلوب دانست.

همین صحبت و جلسه بهانه ای برای آموزش و پرورش شد تا مقصر این سخنرانی را فرد مذکور بدانند.

این حکم در روز ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) و روز جانباز به این جانباز گیلانی داده شده که در متن آن هیچ دلیل مشخصی برای لغو ابلاغ ذکر نشده است!

گفتنی است این رسانه ـماده انعکاس توضیحات آموزش و استان گیلان در خصص این خبر است.