مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد: بارش‌های تناوبی تا فردا شب در گیلان ادامه دارد و احتمال رانش زمین و آبگرفتگی معابر در استان دور از انتظار نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه هواشناسی گیلان هشدار زرد برای شرایط جوی صادر کرده است، گفت: بارش باران تا فردا شب در گیلان ادامه دارد، بارش‌ها گاه به صورت رگباری و شدید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش باران از بامداد جمعه در گیلان آغاز شده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حیران با ۲۲ میلیمتر، امام زاده اسحاق و اورما در رضوانشهر ۱۲ میلیمتر و اسبه وونی ۱۱ میلیمتر بیشترین بارندگی‌ها را در استان داشته است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال رعد و برق و صاعقه در برخی مناطق افزود: احتمال رانش زمین و آبگرفتگی معابر در استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا امروز و فردا با ارتفاع موج حداکثر ۷۰ سانتی متر گاه برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۲۱ درجه سلسیوس خواهد رسید و رطوبت این شهر ۸۲ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته اسبه وونی تالش با ۸ درجه سلسیوس و فومن با ۲۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهرهای گیلان بود.