به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، محسن طرزطلب با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش احداث نیروگاهها از سال گذشته برنامهریزی مفصلی صورت گرفته که تلاش میکنیم آنها را در سال جاری اجرایی کنیم. وی ادامه داد: تمهیداتی فراهم شده تا قرارداد احداث نزدیک به 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، محسن طرزطلب با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش احداث نیروگاهها از سال گذشته برنامهریزی مفصلی صورت گرفته که تلاش میکنیم آنها را در سال جاری اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: تمهیداتی فراهم شده تا قرارداد احداث نزدیک به 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور امضا شود و عملیات اجرایی بخشی از این نیروگاهها در سال جاری آغاز شود.
طرزطلب با بیان این مطلب که بخش اعظم هزینه احداث این 22 هزار مگاوات از طریق منابع مالی خارجی و بخشی نیز از طریق منابع مالی داخلی و سرمایهگذاری دولت تامین خواهد شد، اظهار داشت: هزینه احداث نزدیک به 10 هزار مگاوات از نیروگاههای مذکور توسط منابع خارجی و بهصورت سرمایهگذاری مستقیم تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای زیادی از کشورهای مختلف اظهار علاقمندی به سرمایهگذاری و انتقال تکنولوژی در پروژههای ایرانی داشتند، افزود: از این بین، شرکتهایی از اروپا، ژاپن، کرهجنوبی و ترکیه برای این پروژهها انتخاب شدند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد عمده این نیروگاهها حرارتی، بخشی از آن سیکل ترکیبی و تعداد اندکی نیز نیروگاه بخاری خواهند بود.انتهای پیام/ک