مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، از اجرای طرح ایمن سازی ادوات کشاورزی در روستاهای منتخب استان طی سال جاری خبر داد

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک کار با بیان اینکه بالغ بر 9 هزار کیلومتر از راه های استان مربوط به راه روستایی است، اظهار کرد: بیش از 52 درصد این راه ها آسفالت و مابقی خاکی و شوسه است.

وی با اشاره به اقلیم خاص گیلان و رونق کشاورزی در این منطقه، افزود: کشاورزان سالیان سال است که برای جابجایی محصولات و حتی سرنشین از ادوات کشاورزی استفاده می کنند لذا سرعت پایین این وسائط گاها موجب بروز سوانح رانندگی در محورها می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، از اجرای طرح ایمن سازی ادوات کشاورزی در روستاهای منتخب استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی مالکین ادوات كشاورزی درخصوص رعايت نكات ايمنی تردد در جاده‌ها و راه های روستایی، رعايت ظرفيت مجاز و فرهنگ سازی در زمینه كاهش روند بهره برداری از ادوات كشاورزی جهت جابجایی سرنشين از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور است.

این مقام مسئول، غير منتظره بودن حضور ادوات کشاورزی در سطح سواره رو برای كاربران جاده ای ناآشنا به منطقه و عدم برخورداری ادوات کشاورزی از سيستم روشنایی مناسب، علائم و تجهيزات بازتابنده نور جهت اطلاع و هوشياری ساير كاربران جاده‌ای به ویژه در شب را از دیگر عواملی دانست که زمینه افزایش وقوع سوانح رانندگی و كاهش ايمنی در جاده‌ها را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از سال 91 تاکنون نسبت به اجرای برنامه های آموزشی و تحت پوشش قرار دادن بیش از 2 هزار و 600 دستگاه از ادوات کشاورزی اقدام کرده است، گفت: استفاده از شبرنگ برای وانت بارها و ادوات کشاورزی مد نظر قرار دارد.

نازک کار، با اشاره به تاثیر آموزش مستمر در افزایش تردد ایمن کاربران جاده ها، خاطرنشان کرد: اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همه ساله با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی ضمن بررسی آمار تصادفات ادوات كشاورزی در سطح استان نسبت به تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت طرح ارتقای ايمنی تردد ادوات كشاورزی در روستاهایی که بیشترین آمار تردد ادوات کشاورزی را دارد، اقدام می کند.