شورای راهبردی اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید می‌روند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، شورای راهبردی اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، فردا (یکشنبه ۱۱ بهمن) با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع شیعیان جهان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

اساتید در این درباره تألیف دایرةالمعارف بزرگ شیعه به زبان انگلیسی برای اندیشمندان و جوانان غربی که به اسلام روی می‌آورند، از رهنمودهای آیت‌الله صافی گلپایگانی بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها (World Union Of Muslim University Professors   W.U.M.U.P) به عنوان یک اتحادیه غیردولتی و سمن (NGO) علمی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. بنیان این اتحادیه به پیشنهاد اساتید و فرهیختگان علمی بیش از ۹۶ کشور جهان بنا نهاده شد.
«تلاش در جهت تشکیل امت واحد و استقرار تمدن نوین اسلامی»، «تلاش در جهت شناساندن صحیح اسلام و دفاع منطقی و علمی از آموزه‌های اسلامی و میراث مشترک مسلمانان»، «فراهم کردن شرایط برای تبادل علمی و فرهنگی بین مراکز علمی و دانشگاهی در بین اساتید مسلمان» و «حمایت از فعالیت‌های علمی و فرهنگی موثر و هدفمند اساتید مسلمان» از جمله اهداف تشکیل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان است.
انتهای پیام/ک

http://fna.ir/Y06BM0