آیت الله هاشم زاده گفت: اگر آنها مسائل اختلاف‌انگيز زياد مطرح نکنند و نمازجمعه را همگاني کنند تا هرکسي به نمازجمعه بيايد، احساس امنيت کند و برداشتش اين باشد که با عواطف و احساسات او بازي نخواهد شد يا مطلبي گفته نخواهد شد که او ناراحت و پشيمان از نمازجمعه برگردد.

به گزارش ندای گیلان،آيت‌الله هاشم‌ هاشم‌زاده‌هريسي، عضو مجلس خبرگان با بيان اينکه ائمه جمعه خيلي مي‌توانند در شکوه نماز مؤثر باشند، افزود: اگر آنها مسائل اختلاف‌انگيز زياد مطرح نکنند و نمازجمعه را همگاني کنند تا هرکسي به نمازجمعه بيايد، احساس امنيت کند و برداشتش اين باشد که با عواطف و احساسات او بازي نخواهد شد يا مطلبي گفته نخواهد شد که او ناراحت و پشيمان از نمازجمعه برگردد؛ قطعا بهتر است. حتما نمازجمعه با رعايت اين نکات با شکوه بيشتر برگزار مي‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري درباره کنارگذاشتن مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از نمازجمعه تهران گفت: آقاي هاشمي مي‌توانست در اقامه نمازجمعه بماند و مسئله به شکل ديگري حل شود اما اين اتفاق نيفتاد و شکل کار در واقع به‌منزله حذف آقاي هاشمي از نمازجمعه بود. اين از نقاط ضعف بود و نمي‌توانيم آن را بشوييم و پاک کنيم.