ندای گیلان:محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به آغاز نخستین کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این شهرستان، اظهار کرد: یک‌هکتار و 5 هزار متر شالیزار فومن با استفاده از ماشین‌ مکانیزه زیرکشت برنج رفته است. وی با بیان اینکه حسین احمدی کشاورز فومنی نخستین کشت مکانیزه این شهرستان را انجام داده است، افزود: این کشت مکانیزه در […]

ندای گیلان:محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به آغاز نخستین کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این شهرستان، اظهار کرد: یک‌هکتار و 5 هزار متر شالیزار فومن با استفاده از ماشین‌ مکانیزه زیرکشت برنج رفته است.
وی با بیان اینکه حسین احمدی کشاورز فومنی نخستین کشت مکانیزه این شهرستان را انجام داده است، افزود: این کشت مکانیزه در روستای شکالگوراب فومن انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن کاهش هزینه و زمان تولید محصول را از مزایای کشت مکانیزه برشمرد و تصریح کرد: کشت مکانیزه برای سهولت در عملیات کاشت، داشت و برداشت مورد توجه شالیکاران پرتلاش قرار گرفته است.

وی به استقبال شالیکاران از تسهیلات بانکی برای خرید ماشین‌آلات مکانیزه اشاره کرد و یادآور شد: امسال کشت مکانیزه شالیزارهای برنج فومن به 2 هزار و 550 هکتار می‌رسد.

ابراهیم‌زاده با تصریح بر اینکه این روند افزایش 9 درصدی را به خود دیده است، خاطرنشان کرد: فومن دارای 13 هزار و 770 هکتار اراضی شالیزاری است.

به گفته وی، فومن دارای 6 درصد برنج گیلان را تولید می‌کند و سالانه از شالیزارهای فومن 72 هزار تن شلتوک و حدود 47 هزار تن برنج سفید برداشت می‌شود.