اسدالله عباسی، نماینده عالی دولت در گیلان از تکمیل آزادراه قزوین-رشت تا هفته آینده خبر داد و افزود: مراحل ساخت این آزاد راه در حال اتمام است و بزودی تکمیل و با حضور پربرکت آیت‌الله دکتر رئیسی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از رشت،نماینده عالی دولت در گیلان از تکمیل آزادراه قزوین-رشت تا هفته آینده خبر داد و افزود: مراحل ساخت این آزاد راه در حال اتمام است و بزودی تکمیل و با حضور پربرکت آیت‌الله دکتر رئیسی به بهره برداری می‌رسد.

اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت-قزوین (حدفاصل منجیل-رودبار) در گفتگو با خبرنگاران گفت: این پروژه درحال حاضر، مراحل نهایی نصب روشنایی و ایمنی راه‌ها را طی می‌کند و بزودی در سفر پر خیر و برکت رئیس محترم جمهور به گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هشت کیلومتر از پروژه آزادراه رشت قزوین باقیمانده بود که با اهتمام ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در حال تکمیل است.

عباسی با اشاره به گردشگرپذیربودن گیلان و حضور مسافران در طول سال و مناسبت‌های مختلف در این خطه اظهار کرد: اتمام این پروژه تردد به گیلان را سهل‌تر و راحت‌تر می‌کند و عیدی دولت سیزدهم به مردم این سامان و میهمانان استان ولایتمدار گیلان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آزاد راه قزوین، رشت در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش آن در توسعه گیلان این پروژه مهم را با نگاه حمایتی ملی تکمیل می‌کنیم.

در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان و ستادی استانداری و فرماندار شهرستان رودبار، نماینده عالی دولت در استان را همراهی کردند.

آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال-جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

این پروژه در راستای پاسخ به مطالبات چندین‌ساله مردمی در خصوص بهره‌برداری از فاز نهایی آزادراه قزوین- رشت حد فاصل منجیل تا رودبار، مورد اهتمام ویژه و وعده‌های صادق دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و به تبع آن پیگیری‌های مداوم و جدی استاندار گیلان بوده که به فضل الهی بزودی با بهره برداری از آن شاهد فضای جدیدی در رشد و توسعه استان گیلان خواهم بود.

عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ دستگاه پل بزرگ جمعاً به طول ۱۵۷۶ متر، شامل اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و چهار دستگاه تونل جمعاً به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی دو دستگاه از تونل‌های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.