مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از آزادی 5 زندانی جرایم غیر عمد در گیلان با کمک خیرین و درآمد موقوفات استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان اظهار داشت: 5 زندانی جرایم غیر عمد در گیلان با کمک خیرین و درآمد موقوفات استان که نیاتی مرتبط با این موضوع داشتند آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
وی اعلام کرد: برای آزادی این افراد 811 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات اعتبار اختصاص داده شد.
علیزاده گفت: تا پایان سال و با افزایش درآمد موقوفات که نیات مرتبط با آزاد سازی زندانیان دارند افراد بیشتری با کمک اوقاف گیلان آزاد خواهند شد.
وی سنت حسنه وقف را یک فرهنگ پویا و معطوف به برطرف کردن نیازهای جامعه معرفی کرد و گفت: نگاه واقفان برای عمل به وقف در طول تاریخ همواره بر روی رفع نیازهای مردم جامعه متمرکز بوده است.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: افراد شریف بسیاری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی و یا هر علت غیرعمد دیگری به زندان افتاده و به علت تانواتی از پرداخت جریمه یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند.
وی یادآور شد: سنت حسنه وقف در اینجا به یاری جامعه و زندانیان ناتوان مالی شتافته به مردم خدمت می کند.
علیزاده یکی از موثرترین راههای تبلیغ سنت حسنه وقف را بیان کارکردهای وقف و آثار و برکات آن برشمرد و گفت: تبلیغ عملی برای وقف بسیار سودمندتر دیگر روش‌های معمول است.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: از طرف دیگر باید فرهنگ گذشت و عفو نیز در جامعه نهادینه شود تا اگر فردی به دلیل نوسانات اقتصادی دچار شکست اقتصادی شد در فرصتی دوباره نسبت به احیای خود و راه اندازی کسب و کار اقدام کند.