امام جمعه سیاهکل گفت:عراقی‌ها به دستور آیت‌الله سیستانی بسیج مردمی را از ایران الگو گرفتند و همه دیدند که مردم چه قدرتی دارند

به گزارش ندای گیلان،،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل با اشاره به سالروز حمله به کوی دانشگاه، اظهار کرد: در حماسه همبستگی ملی ارکان نظام در سال 78 و بینش بلند مردم دسیسه‌های دشمنان را نابود کرد.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم در مقابل هجمه‌ها بایستیم؛ راهش پیروی از رهبر انقلاب است، افزود: امنیت و استقلال کشور در گرو این است که در مسیر خود محکم بایستیم.

امام‌جمعه سیاهکل با تبریک به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان، گفت: امام خمینی (ره) فرمود که من با شورای نگهبان موافقم، مقام معظم رهبری نیز فرمودند مطمئن‌ترین دستگاهی که به‌نظام بخشیده شده شورای نگهبان است.

وی گفت: تمام کشورها دستگاه‌هایی برای حفظ ارزش‌ها و قوانین کشور خودشان تعیین کرده‌اند، ولی اسم‌های آن‌ها فرق دارد، مثل فرانسه که سنای نگهبان دارد و یا در آمریکا که چنین مسئولیتی بر عهده قوه قضاییه است.

شکسته‌دل بابیان اینکه در نهضت مشروطه؛ مجلس متعهد می‌شد قوانین به‌طور حتم به تأیید مجتهدین برسد که در رأس آن‌ها شیخ فضل‌الله نوری بود، اظهار کرد: در کشورهای دیگر تا شکایت نشود نسبت به تخلفات رسیدگی نمی‌کنند، اما در ایران نقش امضایی دارد و طرح باید موردقبول شورای نگهبان باشد تا تبدیل به قانون شود.

وی بابیان اینکه آزادسازی موصل عراق پس از سه سال دل هر مؤمنی را شاد کرد گفت: تروریست‌های داعش، کودکان بی‌گناه را می‌سوزانند، عراقی‌ها به دستور آیت‌الله سیستانی بسیج مردمی را از ایران الگو گرفتند و همه دیدند که مردم چه قدرتی دارند، همه باید برای رزمندگان، نابودی داعش و هم‌پیمان‌های آن‌ها دعا کنیم.

امام‌جمعه سیاهکل با تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، رئیس مذهب تشیع، تأکید کرد: باید عزاداری باشکوه برای ایشان برگزار کنیم، حتی از کاروکاسبی بزنیم و یک ساعت هم که شده عرض ارادت کنیم خدمت رئیس مذهب خودمان، وقتی به امام صادق (ع) ارادت داریم تا ابد از ولایت‌فقیه پشتیبانی می‌کنیم.

شکسته‌دل بابیان اینکه هرکس دنبال تقوا باشد هرچه در دنیا و آخرت بخواهد به او می‌دهند، گفت: چه چیزی بهتر از دیدار امام زمان (عج) است، باید کاری کنیم تا به ایشان نزدیک شویم، خمس مال امام زمان (عج) است و تقوا یعنی پرداخت سروقت خمس و انجام دادن سایر واجبات.