مرحوم شیخ «احمد عامر» قاری برجسته مصری سال 1392 پس از پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با وجود منع پزشکی، در محضر مقام معظم رهبری به تلاوتی از کلام وحی پرداخت.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، زنده‌یاد شیخ «احمد عامر» قاری برجسته مصری سال 1392 به عنوان رئیس هیأت نظارت بر داوران مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده بود.

 

 

پس از پایان رقابت‌ها همچون روال هر ساله شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. در این دیدار شیخ احمد عامر با وجود کهولت سن و داشتن منع پزشکی از تلاوت قرآن کریم، اصرار داشت که در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کند و می‌گفت: «حاضرم در محضر سیدالقائد تلاوت کنم و بمیرم».

 

 

بر همین اساس این قاری برجسته مصری در جایگاه قرار گرفت و در محضر رهبر معظم انقلاب به تلاوت کلام وحی پرداخت.

احمد عامر در این محفل نورانی آنقدر زیبا و معنامحور تلاوت کرد که نه تنها مقام معظم رهبری بلکه تمامی افراد حاضر در این مراسم تحت تأثیر قرار گرفته بودند و برخی با «الله الله» گفتن وی را تشویق می‌کردند و برخی اشک از دیدگانشان سرازیر بود.

 

 

در پایان تلاوت نیز احمد عامر با گفتن «صدق‌الله العلی العظیم» شوری دیگر در مراسم ایجاد کرد.

وی پس از آن به خدمت مقام معظم رهبری رفت و مقام معظم رهبری نیز به احترام این قاری برجسته مصری قیام کرد و وی را در آغوش کشید.

 

 

در ادامه با توجه به درخواست‌های مکرر مخاطبان خبرگزاری فارس، صوت این تلاوت فاخر که سال 1392 در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن با مقام معظم رهبری اجرا شده است، تقدیم می‌شود.

 

تلاوت مرحوم «احمد عامر» در محضر رهبری

دانلود

 

«احمد عامر» یکی از قاریان مصری است که چندین بار به ایران سفر کزده است. وی نخستین‌بار که نزد مقام معظم رهبری به تلاوت آیات الهی پرداخت نیز مورد توجه معظم‌له قرار گرفت به طوری که ارتباط صمیمانه احمد عامر با مقام معظم رهبری توجه حاضران را به خود جلب کرد.

به گزارش فارس، شیح «احمد عامر» قاری برجسته و سرشناس مصری شنبه 1 اسفندماه در 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/http://fna.ir/PO7YBA