سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش گرفتن ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی در شهرستان‌های آستارا، لنگرود، رودبار، سیاهکل و شفت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدرضا حق بین با اشاره به وزش باد گرم در ۲ روز گذشته گفت: ۴ هکتار از مناطق جنگلی سی دشت و دشتامان رودبار بر اثر وزش باد گرم دچار حریق شده و ۲۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی به محل این آتش سوزی‌ها اعزام شده و در حال اطفای حریق هستند.

وی از شروع دوباره آتش سوزی در جنگل‌های چیچال بخش خورگام و دامنه درفک رودبار از ساعت ۷ امروز پس از مهار شدن آتش سوزی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و مردم منطقه برای مهار آتش در تلاش هستند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش سوزی در ۴ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه لوامبر و لاپشت شهرستان شفت خبر داد و گفت: ۳۳ نیروی منابع طبیعی هم در این مناطق در حال خاموش کردن آتش سوزی هستند.

محمدرضا حق بین همچنین از آتش گرفتن ۴ هکتار جنگل در منطقه اسبراهان و بیشک شهرستان سیاهکل خبر داد و افزود: ۱۵ نفر از نیرو‌های امدادی و مردمی در تلاشند تا این آتش سوزی‌ها را مهار کنند.

وی همچنین به یک مورد حریق مرتع در مرز بین آستارا و اردبیل خبر داد و گفت نیرو‌های منابع طبیعی برای خاموش کردن آتش در این منطقه حضور دارند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: حریق شب گذشته در آستارا، رضوانشهر، لنگرود و شفت ۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی در این شهرستان‌ها را سوزاند که آتش سوزی‌ها مهار شد.