مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سفید از آغاز عملیات آبگذاری کانال های کشاورزی در این استان خبرداد.

کاظم لطفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سفید از امروز از آغاز عملیات آبگذاری کانال های کشاورزی در استان خبرداد.

وی با بیان اینکه برای امروز ۱۴۰ متر مکعب برثانیه آب سه کانال رهاسازی می شود، افزود:  این میزان برای کانال فومنات ۲۵ متر مکعب برثانیه ، کانال چپ سنگر ۷۰ متر مکعب برثانیه و کانال راست سنگر نیز  ۴۵ متر مکعب بر ثانیه می باشد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با تأکید براینکه این میزان برای روز نخست بوده و در روزهای آتی نیز افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر ۹۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفید رود ذخیره سازی شده است.

وی برضرورت مدیریت مناسب از سوی شالیکاران استان در مصرف آب کشاورزی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت صحیح شالیکاران در سال جاری با مشکل آبی مواجه نشویم.

لطفی همچنین در ادامه یادآور شد: با توجه به رهاسازی آب در رودخانه ها و نهرها و کانال های آبرسانی استان گیلان لذا از شهروندان گیلانی و همچنین مسافران به ویژه کشاورزان و ساکنین حریم رودخانه ها و کانال ها می خواهیم به جهت جلوگیری از هرگونه حادثه ، موارد احتیاط و ایمنی را رعایت و از ورود به رودخانه ها، کانال ها، انهار و تأسیسات آبی استان جدا خودداری کنند.

گفتنی است گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که سالانه ۷۵۰ هزار تُن برنج سفید تولید کرده و ۳۸ درصد برنج کشور را تامین می کند.