دولت بدنبال تامین اعتبار و ادامه ساخت سدهای پایین دستی مانند سدشفارود در رضوانشهر و سدهای لاستیکی در استان است و با توجه به دستور رئیس جمهوری، بزودی چهار سد لاستیکی در گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ندای گیلان از منجیل؛محمدعلی نجفی روز دوشنبه در بازدید از سرریز آب سدسفیدرود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:
وی دبی  آب به سد را در حال حاضر 230مترمکعب بر ثانیه ذکر کرد و افزود: با توجه به سرریز شدن و ذخیره مناسب آب این سد، مدیریت بر منابع آب کشاورزی گیلان و نوبت بندی آب همچنان با شدت ادامه خواهد یافت تا سال موفقی از نظر کشاورزی و تولید محصول در استاان داشته باشیم.
نجفی خاطرنشان کرد: ظرفیت سدسفیدرود یک میلیارد و 600میلیون مترمکعب است که براثر رسوبی که طی سالیان متمادی انجام شده، این ظرفیت کاهش یافته است.
استاندار گیلان گفت: سرریز شدن آب سدسفیدرود به منظور مدیریت آب برای شخم و خزانه گیری شالیزارها و جلو اندختن زمان کشت برنج صورت گرفته تا کشاورزان بتوانند از این آب، استفاده کنند و از هدر رفت آن به دریا جلوگیری شود.
نجفی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر پدیده سرریز در آب سد سفیدرود وجود نداشته، افزود: این سرریز شدن آب سد به معنای جلو افتادن زمان شخم مزارع بین 15 تا 20 روز است که این کار هم، 20درصد ذخیره سازی در آب سد را در پی خواهدداشت.
وی اظهار داشت: دولت بدنبال تامین اعتبار و ادامه ساخت سدهای پایین دستی مانند سدشفارود در رضوانشهر و سدهای لاستیکی در استان است و با توجه به دستور رئیس جمهوری، بزودی چهار سد لاستیکی در گیلان به بهره برداری می رسد.
نجفی یادآور شد: امسال سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات خوبی در زمینه تسطیح و نوسازی اراضی شالیزاری انجام داده که تسطیح 10هزارهکتار از این اراضی، در دستور کار این سازمان قرار دارد که با انجام آن، هم در مصرف آب کشاورزی و هم هزینه های مختلف در تولید محصولات صرفه جویی می شود.
استاندار گیلان امروز (دوشنبه) به همراه مدیران آب و کشاورزی استان، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان رودبار از سدسفیدرود واقع در منجیل بازدید کرد.