مجموعه کتاب شامل بیست و شش هزار جلد در رشته های مختلف ادبیات، تاریخ، جغرافیا، حکمت، تصوف و … از سوی دکتر میرمجلسی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهداء شد

به گزارش ندای گیلان،نماینده رییس جمهور در شورای هلال احمر کشور گردآوری و اهداء بیست و شش هزار جلد کتاب غیر پزشکی توسط دکتر میرمجلسی را یک کار فرهنگی و حاصل یک عمر تلاش وی خواند و گفت:احداث کتابخانه بومی اسلامی به منظور بهره مندشدن مردم بخصوص جوانان این منطقه از کتاب و کتابخانه،کار بزرگ فرهنگی و اثربخش خواهد بود.

دکتر علی نوبخت در نشستی که به منظور مکان سنجی جهت احداث کتابخانه بومی اسلامی در شهرستان لاهیجان برگزار شد ضمن تقدیر از اقدام دکتر میرمجلسی در اهدای بیست و شش هزار جلد کتاب به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دکتر میرمجلسی یکی از بنیانگذاران بیماری  های گوارش نوین در ایران است.

وی گردآوری و اهداء بیست و شش هزار جلد کتاب غیر پزشکی توسط دکتر میرمجلسی را یک کار فرهنگی و حاصل یک عمر تلاش وی خواند و افزود:احداث کتابخانه بومی اسلامی به منظور بهره مندشدن مردم بخصوص جوانان این منطقه از کتاب و کتابخانه،کار بزرگ فرهنگی و اثربخش خواهد بود.

نماینده رییس جمهور در شورای هلال احمر کشور با بیان اینکه طی نشست هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی با استاندار گیلان احداث این کتابخانه به تصویب رسیده است،تصریح کرد:با توجه به  اعلام موافقت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امید است با حمایت ریاست دانشگاه فضایی در خور به این هدیه گرانبها اختصاص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این در نشست با بیان اینکه عشق لازمه انجام کار است و زمانی کاری ارزشمند خواهد بود که انسان با عشق آن را به انجام برساند، اظهار کرد:انسان برای رسیدن به حقیقت و خدا، در مرحله نخست باید به خودشناسی و بعد خداشناسی برسد و با رسیدن به مرحله خداشناسی انسان هیچ وابستگی مادی و تعلق خاطری به مادیات نخواهد داشت.

در ادامه دکتر سید حسین میرمجلسی فوق تخصص گوارش و کبد نیز با اشاره به فعالیت های خود در رشته پزشکی، علاقه به کتب را یکی از الطاف الهی دانست و گفت: لذتی که از خواندن کتب بدست می آید بخشی از زندگی انسان را شامل می شود و احساس من این است که این گنجینه عظیم (کتاب) نزد من امانت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه گیلانی و اهل شهرستان لاهیجان است و تعصب خاصی به زادگاه خود دارد، اظهار امیدواری کرد با مساعدت و حمایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان احداث و افتتاح کتابخانه ی بومی اسلامی را به زودی در شهرستان لاهیجان شاهد باشیم.