به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدداود موسوی رئیس و دبیر کمیسیون خبر نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره در 60 جلسه داوری در مدت یک ماه به صورت فشرده بررسی شد که از میان بیش از 440 اثر ، 20 جایزه در بخش اصلی […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدداود موسوی رئیس و دبیر کمیسیون خبر نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره در 60 جلسه داوری در مدت یک ماه به صورت فشرده بررسی شد که از میان بیش از 440 اثر ، 20 جایزه در بخش اصلی و 5 جایزه در بخش جنبی اهدا خواهد شد.
حسن عابدینی نیز که از اعضای کمیسیون خبر جشنواره است در نشست این کمیسیون در اهواز افزود: داوران از نظر علمی و تجربی جزو برترین ها هستند و آثار، هم در مستندهای خبری و هم در حوزه گزارش های خبری بسیار حرفه ای دیده شده اند .
وی بیان کرد: در تلاش هستیم در سال های آینده شاخص ها را تغییر دهیم و بعد از جشنواره نوزدهم به سرعت شاخص های جدید طراحی خواهد شد. همچنین فضای مجازی از دوره بعد وارد جشنواره خواهد شد.
اشرف کامیاب عضو کمیسیون خبر جشنواره هم گفت:اشراف داوران به کار خبری کمک کرد تا ظرفیت های خوب استان ها و آثار ارائه شده از نظر مخفی نماند.
فتحعلی فاخری دیگر عضو کمیسیون خبر جشنواره نیز ادامه داد: انتخاب سوژه های متفاوت بسیار بکر بود و هنوز هم جای کار دارد.در ادامه کار جشنواره نوزدهم تولیدات مراکز صدا و سیما امروز کارگاه آموزشی مستند خبری با حضور حسن عابدینی عضو هیات داوران کمیسیون خبر نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها برگزار شد و در ابتدا عابدینی با بیان اینکه مستند خبری باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد گفت: علاوه بر تحقیق و پژوهش باید دید موضوع مورد نظر، ذاتا ظرفیت پرداختن به آن را دارد یاخیر.عابدینی به اصول حرفه ای در مستند خبری اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارزش های خبری 7 گانه که ملاک نخست برای انتخاب سوژه است، مخاطب محوری نیز از اصول اولیه مستند خبری محسوب می شود و ممکن است یک رویداد مهم باشد اما مخاطب تمایل به دیدن و شنیدن آن نداشته باشد پس باید خبری که پوشش داده می شود مخاطب پسند هم باشد. مورد بعدی از اصول حرفه ای در مستند خبری مطابق با سیاست های رسانه عمل کردن است . عابدینی افزود: در پوشش رویدادهای خبری باید بحث مربوط به سیاست گذاری رسانه ملی را در نظر بگیریم و به عبارتی در هر مستند خبری باید بهانه خبری داشته باشیم، در غیر این صورت مخاطب با آن هیچ ارتباطی برقرار نمی کند.انتهای پیام/