یکصد ایده و تجربه موفق در دعوت به نماز با عنوان «گنجینه ایده ها و تجربیات» به مناسبت بیست‌و چهارمین اجلاس سراسری نماز در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در حاشیه برگزاری بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز بانک ایده با یکصد ایده و تجربه موفق در دعوت به نماز از سوی مرکز تخصصی نماز در دسترس عموم قرار گفت، پیش از این سامانه دریافت ایده و تجربیات موفق نماز در محورهای خانواده، مدرسه،‌ محله، مسجد و کشور از سوی مرکز تخصصی نماز راه‌اندازی شده بود.

سامانه دریافت ایده و تجربیات موفق نماز که با همکاری ستاد اقامه نماز و دبیرخانه دائمی «فام» در راستای اتاق فکر مسجد شکل گرفته دارای کارگروه‌هایی نظیر امور فرهنگی، هنری و ورزشی، تعاون و امور اجتماعی، عمرانی- خدماتی اتاق فکر مسجد و غیره است.

در یکی از ایده‌ها با عنوان «چگونه توانستم طریقه صحیح خواندن نماز را در دانش آموزان پایه پنجم بهبود بخشم» آمده است: پس از تدریس در کلاس متوجه شدم که دانش آموزان در قرائت نماز مشکل دارند از این رو بر خود واجب دانستم که این مشکل را برطرف کنم، پس به عنوان مجری طرح آموزش عملی نماز تمهیداتی را در نظر گرفتم، از جمله: تشکیل جلسه‌ دیدار با اولیا، شرکت در نماز جماعت آموزشگاه با دانش‌آموزان، استفاده از ستاره‌های نماز برای تشویق بیشتر دانش آموزان، تهیه تراکت‌های اذکار نماز و نصب آن در معرض دید دانش آموزان، استفاده از پازل و بازی اذکار نماز، برگزاری میزگردهای وضو و …. که تمامی این فعالیت‌ها باعث شد که دانش آموزان کلاس پنجم نماز یاد بگیرند و نسبت به نماز و نمازجماعت علاقه‌مند شوند.

همچنین در ایده‌ای دیگر با عنوان «تجربه‌ای جالب در مورد خواندن نماز» بیان  شده است:‌ امیرحسین را دیدم که سرش به طرف من است و تمام کارهای مرا تقلید می‌کند. رکوع ،سجده و … را انجام می‌دهد، بعد از نماز گفتم آفرین پسرم چه شده! دستی به سرش کشیدم، او به من فهماند که دو سه تا از بچه‌های بزرگتر با هم قرار گذاشته بودند که او را بزنند، ولی نامشان را نگفت، اما او ناخودآگاه به معلمش در نمازخانه پناه آورده بود، فردای آن روز دیدم امیرحسین باز هم به نمازخانه پناه آورد، گفتم پسرم از این به بعد با من وضو بگیر و در نماز خانه نماز بخوان، او قبول کرد، وقتی وارد نمازخانه شدیم، بچه‌هایی که امیرحسین را تهدید کرده بودند، دویدند به نماز خانه آمدند، اما با دیدن من و بچه‌های دیگر هیچ عملی انجام ندادند.

علاقه‌مندان برای خواندن «ایده و تجربه موفق در دعوت به نماز» در بانک ایده نماز می‌‌توانند از اینجا اقدام کنند.

به گزارش فارس، نزدیک به 2 هزار و 600 اثر در فراخوان گردآوری ایده‌ها و تجربیات موفق در نماز به دبیرخانه  ارسال شد که از میان 200 ایده نماز تحت عنوان ایده‌ها و تجربیات نماز به صورت کتاب منتشر خواهد شد،‌ در همین راستا در بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز از برگزیدگان بخش ایده‌ها و تجربیات موفق در نماز تقدیر و تجلیل می‌شود که اسامی آن‌ها بدین شرح است:

*برگزیدگان ویژه

اصغر قربانی

امیر سرکندی

*برگزیدگان

احسان پور قناد

خدابخش کریمیان

مومن قزوینی

امنه مشاء زمینی

رقیه امامقلی

*شایسته تقدیر

سیدجلال سادات‌زاده

بایرام ابراهیم‌زاده

جعفر عشریه

اسماعیل اکبری

رسول رنجبر

عفت پرآور

افسانه حشمتی

انتهای پیام/

http://fna.ir/W3INLY