فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا از رشد 65 درصدی کشف مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،سرهنگ نوذر مرادی در گفت و گو یی اظهار کرد:از ابتدای سال 1395 تاکنون بالغ بر یک هزار و 500 عدد انواع مواد محترقه توسط مرزبانان این شهرستان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1394 در حدود 65 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد:هدف گذاری در خصوص جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه و قاچاق به استان از مهمترین برنامه های مرزبانان در سالجاری بوده است که با اجرای طرح های عملیاتی و شناسایی در حال انجام می باشد.
سرهنگ مرادی در بخش دیگر سخنان خود با هشدار به سودجویان و فرصت طلبان در خصوص برخورد قاطع مرزبانان با قاچاق در سطح شهرستان مرزی بندر آستارا، افزود:با شناسایی و برخورد با عواملی که در هر منطقه مبادرت به تهیه و توزیع مواد محترقه می کردند، به توفیقات بسیار خوبی دست یافته ایم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد قاچاق انواع کالا در این شهرستان بودیم،اضافه کرد:خوشبختانه با کاهش زیادی در این زمینه روبرو هستیم و این به آن معنا نیست که قاچاق از مرز وارد استان می شود، بلکه قاچاقچیان و متخلفین با تغییر روش از محورهای مواصلاتی اصلی تردد می کنند که با هماهنگی مقام قضایی با آنان برخورد می شود.
فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا در ادامه با اشاره به اینکه مأموران با اشرافیت اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی در راستای مبارزه با قاچاقچیان تهیه و توزیع مواد محترقه در سطح شهرستان و بهره گیری از منابع مخبرین و شناسایی نقاط آلوده توانستند در 11 ماه گذشته مقدار قابل توجهی انواع مواد محترقه را کشف نمایند،خاطر نشان کرد:همکاری بسیار خوب مرزنشینان و ساحل نشینان با نیروهای مرزبانی قابل تقدیر است.
وی در پایان تصریح کرد:مرزهای آستارا برای متجاوزین و متخالفین ناامن است و آنها باید بدانند که تجاوز به حریم ممنوعه مرزی و انجام هرگونه اقدام غیرقانونی در نوار مرزی، هزینه ای سنگین و عواقبی ناگوار را برایشان به همراه خواهد داشت.ایسنا