معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در روزهای اخیر تعداد تست های مثبت کرونا در میان بیماران سرپایی گیلان اندکی کاهش یافته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده در گفتگویی با اشاره به اینکه سیر صعودی کرونا در استان گیلان ادامه دارد، اظهار کرد: در بخش بیماران سرپایی طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیری بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تست‌های مثبت کرونا در میان بیماران سرپایی اندکی کاهش یافته است، افزود: این نوید دهنده روند کاهش تعداد کرونا مثبت‌ها در میان بیماران سرپایی در روزهای آینده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه البته بستری‌های کرونایی در استان همچنان بالا است، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

وی ادامه داد: ترددهای غیر ضرور، حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از مهم‌ترین دلایل این روند افزایشی است.

حیدرزاده با تأکید بر لزوم رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم خروج غیر ضروری از منزل، اضافه کرد: در حال حاضر تنها راهکار مقابله و کنترل ویروس کرونا رعایت شیوه نامه‌ها است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گیلان و با بیان اینکه تا پایان هفته جاری واکسیناسیون نوبت دوم گروه‌های سنی انجام می‌شود، افزود: افرادی که هنوز دُز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند به این مراکز مراجعه نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: از هفته آینده روند ثبت نام و واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید در استان گیلان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، از همه شهروندان خواست در هنگام حضور در هیئت‌های عزاداری تمام شیوه نامه‌ها و دستور العمل های به بهداشتی را رعایت کنند و هیئت‌های مذهبی نیز مراسم را کوتاه، در فضای باز و با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و فاصله اجتماعی برگزار کنند.