مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: آمار حوادث مرتبط با مشترکین گاز در گیلان کاهش یافته است .

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر کاهش حوادث مرتبط با مشترکین گاز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن اظهار داشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده و همچنین توجه بیش از پیش مردم عزیز به نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، حوادث گاز در سال گذشته در حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این موضوع اظهار داشت: در سال ۹۹ مجموعاً ۳۶ حادثه مرتبط با گاز شامل گازگرفتگی، آتش سوزی و انفجار به وقوع پیوست که متاسفانه بر اثر آن، ۱۰ تن از مصرف کنندگان گاز طبیعی جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: از این تعداد تنها یک مورد حادثه مربوط به گازگرفتگی بوده است که متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر از گیلانیان گردید.

حسین اکبر یادآور شد: در سال ۹۸ مجموعاً ۵۸ مورد حادثه گازگرفتگی، آتش سوزی و انفجار به وقوع پیوست که منجر به فوت ۱۲ تن شده بود.

وی با بیان اینکه حوادث رخ داده در سال گذشته از نظر تعداد روند کاهشی داشته است، بیان کرد: همه آحاد جامعه باید تلاش کنیم تا با آگاهی بخشی و نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه، حوادث مرتبط با گاز را به حداقل ممکن کاهش دهیم و انشاءالله روزی برسد تا شاهد وقوع حوادث منجر به فوت و مصدومیت در استان نباشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه بر لزوم توجه هرچه بیشتر به موضوع آموزش همگانی در خصوص مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تاکید کرد و گفت: این شرکت طی همکاری با صدا و سیما، استانداری، آموزش و پرورش، رسانه های مکتوب و مجازی و سایر سازمان های ذیربط تلاش می کند تا سطح ایمنی و مصرف بهینه انرژی را در جامعه بهبود بخشد.