رئیس کل دادگستری گیلان امروز به همراه جمعی از معاونان خود به رودسر سفر کرد و از سد در حال ساخت پلرود در بخش رحیم آباد رودسر بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رودسر،حجت الاسلام و المسلمین خلیلی همچنین پس از بازدید ، در نشستی ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرای سد پلرود ، گفت : ساخت این سد نقش مهمی در آبرسانی به مناطق شهری و روستایی شرق گیلان دارد از این رو روند اجرای آن باید تسریع شود.

آقای وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این طرح ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بیات امام جمعه رحیم آباد هم در این نشست با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی بخش رحیم آباد ، درخواست کرد مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری گیلان در حاشیه این نشست و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه ساخت سدپلرود از سال ۸۹ آغاز شد، گفت: برای ساخت این سد با ۸۳ درصد پیشرفت ساخت ، تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و به گفته مجریان طرح، برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

آقای سیف اله مسرور با بیان اینکه در خصوص ادامه روند اجرای این طرح بین دستگاه‌های اجرایی اختلاف نظر وجود دارد، افزود: با دستور رئیس کل دادگستری گیلان این اختلافات باید به حداقل رسیده و ساخت این طرح سرعت یابد.

وی با تاکید بر حفظ حقوق ساکنان اطراف سد، گفت: با دستور دستگاه قضا ، مقرر شد حقوق همه این افراد در اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری گیلان ، جاده دسترسی به سد ، تامین مصالح و مشکلات زیست محیطی را از دیگر مشکلات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: همه این موضوعات تا تحقق آن پیگیری خواهد شد.