رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پیش‌بینی می شود امسال 55 هزار مترمربع فرش دست‌باف در گیلان بافته شود.

ندای گیلان:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پیش‌بینی می شود امسال 55 هزار مترمربع فرش دست‌باف در گیلان بافته شود.

دکتر علی منتظری با بیان اینکه بافندگان فرش دست‌باف گیلان، فرش‌های باکیفیتی را می‌بافند و گیلان از قطب‌های تولید فرش دست‌باف در کشور است، گفت: در سال 92، 30 هزار مترمربع فرش دست‌باف در گیلان بافته شد که در سال 93 بافت این هنر به 44 هزار و 700 مترمربع افزایش یافت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 55 هزار مترمربع فرش دست‌باف در گیلان بافته شود.

دکتر منتظری خاطرنشان کرد: تولید فرش دست‌باف اشتغالزایی خوبی در استان ایجاد می‌کند و سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه استانداری گیلان حمایت قوی خود را از این قشر اعلام کرده‌اند تا وضعیت بهتری داشته باشند.

وی درخصوص توسعه و ایجاد اشتغال در سایر بخش‌های صنعت استان خاطرنشان کرد: در صورت مساعدت‌های موثرتر سیستم بانکی طرح‌های خوبی در استان با پیشرفت فیزیکی بالا در دست ساخت هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید و مشاغل بالایی در استان ایجاد خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد: در حال حاضر هزار و 193 طرح نیمه‌تمام صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری بیش از 8 هزار و 936 میلیارد تومان در دست ساخت است.

وی تاکید کرد: اولویت اول سازمان ما امسال همچنان اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالاست و افتتاح برخی از این طرح‌ها برای تسریع در توسعه استان ما بسیار مهم هستند.

دکتر منتظری با بیان اینکه طرح‌های فولاد از مهمترین طرح‌های صنعتی استان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: 3 واحد سلولزی جدید در استان تا پایان سالجاری یا اوایل سال 95 به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: با احداث این واحدهای سلولزی پیشنهاد توسعه زراعت چوب را داریم و می‌توانیم 15 هزار هکتار عرصه جدید برای زراعت چوب در گیلان داشته باشیم.

وی در ادامه درخصوص رفع موانع تولید در بخش صنعت استان گفت: کارگروه رفع موانع تولید در 11 شهرستان استان فعال هستند و در این بخش، گیلان از بسیاری از استان‌های کشور جلوتر پیش می‌رود.