رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه فتنه‌گران لایق میراث‌داری خون شهدا نیستند گفت: فتنه 88 به عزت و استقلال ما حمله کرده و اصل نظام را هدف گرفته بود.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در مراسم طلایه‌داران بصیرت در میدان شهدای ذهاب این شهر با بیان اینکه باید تاریخ را مطالعه کرد، افزود: در تاریخ نکته‌های بسیاری ثبت و ضبط شده و تاریخ منبع تجربه‌ها است.

وی گفت: تجربه‌های انباشته گذشتگان بر سینه تاریخ ثبت شده و تاریخ معلم است باید در کلاس تاریخ ببینیم و درس‌ها و نکته‌هایی که در پهنه تاریخ وجود دارد بیاموزیم و از گذشتگان عبرت بگیریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطالعه تاریخ را یکی از راه‌های عبرت‌آموزی دانست و ادامه داد: رمزها و رازهای پیروزی و شکست‌ها در تاریخ ثبت شده و باید از آنها در زندگی روزانه بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه امروز ما مرور تاریخ انقلاب است، تصریح کرد: انقلاب تاریخ دارد و جرقه آن از مدرسه فیضیه قم بود و یک روحانی رشید و مرجع تقلید و فیلسوف و سیاستمدار مردم را به صحنه آورد و فضای سنگین را درهم شکست و انقلاب را به 22 بهمن سال 57 رساند.

تقوی انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و اظهار کرد: مردم پای شعارهای خود ایستاده‌اند و به دنبال رهبر خود حرکت کرده‌اند تا به امروز رسانده‌اند.

تقوی فتنه 88 را هدایت شده در خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌گران جزو جامعه هستند و در درون جبهه خودی قرار دارند و سران آنها دارای سوابق خوبی بوده اما این فتنه اگر چه در داخل به بهانه تقلب در انتخابات رخ داد اما وصل به خارج بود و راست ترین سخنی که فتنه‌گران در شعارهای خود بیان کردند این بود که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، و آنها راست گفته بودند زیرا اصل نظام را هدف گرفته بودند.

وی شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصولی و راهبردی خواند و یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا نماد نفرت مردم از جنایت‌های این کشور بوده و نظام آمریکا استکباری و جهانخوار است و ظالمانه برخورد می‌کند و طبق فرموده امام راحل دشمن شماره یک مردم مظلوم جهان و اسلام و هم‌پیمان صهیونیسم است.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران می‌خواستند شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، گفت: آنها در نماز جمعه‌‌ای که هاشمی خطبه‌خوان و بنده سخنران پیش از خطبه‌های آن بودم، روی شعار مرگ بر آمریکا خط قرمز کشیده بودند و به امام راحل توهین کرده بودند.

تقوی بخشی از حمایت انقلاب اسلامی را در فلسطین عنوان کرد و یادآور شد: از برجستگی‌های خط امام مبارزه با صهیونیسم در فلسطین بوده و فتنه‌گران با شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر داده بودند و رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله فلسطین عقیدتی و ایمان است و به این جهت از فلسطین دفاع می‌کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه فتنه‌گران به خیمه‌های عزاداری حمله کرده و حرمت عاشورا را شکستند، یادآور شد: 34 نفر در تهران کشته شدند و سران فتنه باید پاسخ دهند.

وی با تأکید بر اینکه ما تا آخر ایستاده‌ایم، متذکر شد: ما فرزندان عاشورا هستیم و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها  داعشی‌ها بدانند ما پای آرمان و امام و رهبر و انقلاب خوب ایستاده‌ایم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه فتنه‌گران لیاقت میراث‌داری خون شهدا نیستند، خاطرنشان کرد: میراث‌دار شهدا انسان‌های مخلص و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی هستند.