رییس مرکز توسعه نوغان کشور با بیان اینکه در نوغان داری باید از دانش و فناوری‌های نوین استفاده کنیم گفت: الگوی پرورش همزمان کرم ابریشم و قارچ قابل گسترش است.

به گزارش نداي گيلان: علی اصغر داداش‌پور در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اداره توسعه نوغان داری این شهرستان با بیان اینکه برای توسعه نوغان داری توجه به ویژگی‌های مناطق بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: شهرستان شفت پس از لنگرود مناسب‌ترین وضعیت نوغان داری را در استان گیلان دارد و به همین دلیل برای خدمات رسانی به مردم و رفاه حال روستاییان و نوغان داران این منطقه بنا داریم در کنار آن‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نبود واحد نوغان داری در شفت یکی از نگرانی‌های ما بود، افزود: توانستیم با کمک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، این واحد را به مرحله بهره برداری برسانیم.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: صنعت نوغان و کشاورزی عضو یک خانواده هستند و امیدوارم نوغان داران به این واحد‌ها هدایت شوند.

رییس مرکز توسعه نوغان کشور با بیان اینکه می‌توان با کمک هم ظرفیت شهرستان‌ها را در بخش نوغان بالا برد، گفت: نوغان باید از روزمرگی خارج شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در نوغان داری باید از دانش و فناوری‌های نوین استفاده کنیم، تصریح کرد: الگوی پرورش همزمان کرم ابریشم و قارچ قابل گسترش است و همواره باید از الگوی‌های نو بهره ببریم.

داداش‌پور با اشاره به مجتمع آموزشی ترویجی پسیخان که در نزدیکی شفت قرار گرفته و بدون استفاده مانده بود، بیان کرد: بخش عمده این مرکز آماده شده است و در تلاش هستیم تا با تجهیز کامل آن تا دهه فجر امسال، دوره‌های آموزشی ملی، استانی و شهرستانی را در آن برگزار کنیم.

رییس مرکز توسعه نوغان کشور در پایان یادآور شد: نوغان داری از مشاغلی است که می‌تواند وضع معیشت خانوار‌ها را بهبود بخشد.