به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، در جریان امضای تفاهمنامه همکاری بین موزه هنرهای معاصر تهران و بنیاد فرهنگی پروس آلمان که با حضور وزیر امور خارجه آلمان و معاون هنری وزیر ارشاد ایران صورت گرفت، 60 اثر از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در موزههای ایالتی برلین به نمایش […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، در جریان امضای تفاهمنامه همکاری بین موزه هنرهای معاصر تهران و بنیاد فرهنگی پروس آلمان که با حضور وزیر امور خارجه آلمان و معاون هنری وزیر ارشاد ایران صورت گرفت، 60 اثر از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در موزههای ایالتی برلین به نمایش گذاشته میشود.در این نمایشگاه 30 اثر از هنرمندان خارجی و 30 اثر از هنرمندان ایرانی به مدت 3 ماه در برلین و 4 ماه در رم به نمایش در میآید که این آثار مربوط به آثار خریداری شده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا دهه 90 است که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری میشود.طی قراردادی که در این رابطه بسته شده است، مقرر شده 50 درصد از درآمد فروش بلیط نمایشگاه در اختیار موزه هنرهای معاصر تهران قرار گیرد و این درآمد خرج بازسازی گنجینه و تجهیز کتابخانه شود.این اتفاق نگرانی و امیدواری جمعی از هنرمندان را در پی دارد. حسین محجوبی از هنرمندان پیشکسوت کشورمان در این باره اظهار داشت: نمایش آثار گنجینه در دنیا کاری معمول است؛ در این رابطه اصالت کارها را با تجهیزان ویژه کارشناسی میکنند و قبل از دریافت تابلوها نیز مورد کارشناسی قرار میگیرد.وی ادامه داد: با توجه به اینکه آثار گنجینه، سرمایه ملی است، باید در بیمه و حمل و نقل آن دقت شود.این استاد پیشکسوت نقاشی درخصوص حواشی ایجاد شده درباره برگزاری نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در برلین و رم، یادآور شد: من علت این حرف و حدیثی را نمیدانم. چند وقتی است که موزه هنرهای معاصر هر اقدامی میکند، مورد اعتراض قرار میگیرد و هر کسی چیزی میگوید.وی پیرامون اهمیت حفظ آثار هنری در سایر کشورها، گفت: سال 1973 سفری به سوئیس داشتم؛ در آنجا قرار بود که تابلوی آبی به فروش برسد که مردم اعتراض کردند؛ این دغدغه در همه ملتها وجود دارد و ما هم باید از این سرمایهها با دقت محافظت کنیم.انتهای پیام/و