رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: با راه اندازی شرکت پلاسمای خون علاوه بر رفع نیاز کشور به پلاسمای خون شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان از شفت، رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونان قضایی از دادگستری شهرستان شفت بازدید کرد و پس از دیدار با همکاران قضایی و اداری و جمعی از مسئولان این شهرستان در شرکت پلاسمای خون که به زودی در این شهرستان افتتاح می‌شود حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی با بیان اینکه ۱۵% از دارو‌های تولید شده در کشور وابسته به پلاسمای خون هستند تصریح کرد: ارز زیادی جهت وارد کردن پلاسما از خارج از کشور می‌شود که موجب بالا رفتن قیمت تمام شده دارو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی این واحد تولیدی بیش از ۴۰۰ نفر متخصص با تحصیلات بالا و هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد افزود: تمام مسئولان استانی موظفند از این صنعت حمایت کنند تا با راه اندازی این واحد تولیدی علاوه بر رفع نیاز کشور به پلاسمای خون شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

رئیس شورای قضایی استان گفت: موانع و مشکلات این شرکت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان با جدیت و فوریت و دقت بررسی شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات این واحد تولیدی تامین برق مورد نیاز آن می‌باشد افزود: مسئولان اجرایی خصوصا مدیران شرکت برق منطقه‌ای باید نسبت به رفع احتیاجات و نیازمندی‌های این کارخانه اقدام کنند.